اخبار

ظرف 30 سال آینده 25 درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل خواهند داد

ظرف 30 سال آینده 25 درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل خواهند داد
دکتر حمزه: 30 سال پیش امید به زندگی تنها به 52 سال محدود شده بود اما امروزه به 73 سال ارتقا پیدا کرده است و لذا توجه به سلامت سالمندان روز به روز بیشتر می شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توجه WHO به سالمندی به خاطر افزایش رشد جمعیت سالمندان است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر بهروز حمزه در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان دخترانه شهدا پروین زاد شهر کرمانشاه اظهار داشت: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال اخیر سالمندی و سلامت است، زیرا سالمندی مقوله ای دارای اهمیت جهانی است و مطرح شدن آن به دلیل افزایش امید به زندگی در سطح جهانی و در نتیجه افزایش جمعیت سالمند است.
 
دکتر حمزه در ادامه تصریح کرد: 30 سال پیش امید به زندگی تنها به 52 سال محدود شده بود اما امروزه به 73 سال ارتقا پیدا کرده است و لذا توجه به سلامت سالمندان روز به روز بیشتر می شود.
 
وی گفت: افزایش امید به زندگی دارای جوانب متعدد است، زیرا افزایش جمعیت سالمند به معنای وجود مشکلات جدید در خصوص سلامت آنهاست و اگر افزایش امید به زندگی با کیفیت مطلوب نباشد برای سالمند لذت بخش نخواهد بود.
 
دکتر حمزه در خاتمه اظهار داشت: ظرف 30 سال آینده 25 درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل خواهند داد، اما در کشورهای پیشرفته برای این قشر برنامه ریزی صورت گرفته و این در حالی است که رشد سریع جمعیت سالمند در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشور ما با برنامه ها تطابق ندارد.
 
جلال منکرسی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در جریان این مراسم، سلامت را دارای دو جنبه روحی و جسمی عنوان کرد و گفت: جسم نیازمند سلامت است، اما سلامت تنها جنبه جسمی را شامل نمی شود، زیرا روح نیز نیازمند تغذیه است.
 
منکرسی در خاتمه گفت: زیباییهایی نظیر محبت، حریت، علم طلبی و... نیاز روح هستند و زمینه های سلامت آن را فراهم می نمایند
۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید