اخبار

3218 ماموریت اورژانس در سه ماهه نخست سال

دکتر پرنا مواردی را که در صورت دیر رسیدن بیمار به مراکز درمانی و یا عدم انجام اقدامات درمانی منجر به آسیب به بیمار و یا باعث افزایش خطر مرگ در بیمار می شود را از جمله مواردی دانست که مردم باید با 115 تماس بگیرند .

در سه ماهه اول سالجاری در مجموع تعداد 3218 ماموریت توسط همکاران اورژانس صورت گرفته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با اعلام این خبر گفت : از این تعداد 268 مورد ماموریت جاده ای و 2950 مورد ماموریت درون شهری انجام گرفته است.

دکتر پرنا مواردی را که در صورت دیر رسیدن بیمار به مراکز درمانی و یا عدم انجام اقدامات درمانی منجر به آسیب به بیمار و یا باعث افزایش خطر مرگ در بیمار می شود از جمله مواردی دانست که مردم باید با 115 تماس بگیرند .

وی در تشریح این موارد به بیماری های قلبی ( درد سینه ، بروز ضربان های نامنظم قلبی ، سکته قلبی ، افزایش فشار خون ) بیماری های مغزی ( سکته مغزی ، خونریزی و کاهش سطح هوشیاری) ، انواع تصادفات و ضربه های وارده به سیستم ها مختلف بدن ، سقوط از ارتفاع ، انواع شکستگی ها و خونریزی ها ، انواع مسمومیت ها (مسمومیت با مخدر ، مسمومیت با دارو و مسمومیت با گاز ) ، انواع سوختگی و انفجار ، بیماری های تنفسی ( ایست تنفسی ، آسم و تنگی نفس ) مشکلات گوارشی ( دردهای شدید شکمی ، خونریزی از دستگاه گوارش ، تشنج و بیماری های روانی حاد اشاره کرده و از مردم خواست از تماس های غیر ضروری با اورژانس اجتناب نمایند.

دکتر پرنا از رانندگان برون شهری خواست دوره کمکهای اولیه را طی کرده و جعبه این کمک ها را در خودرو خود داشته باشند و از رانندگان درون شهری خواست به محض شنیدن صدای آژیر راه را برای آمبولانس ها باز کنند.

وی از همگان خواست از جابجایی مصدومین تصادفات مگر در مواردی چون خطر آتش سوزی و انفجار خودداری کرده و به عنوان اولین اقدام با 115 تماس بگیرند

۱۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید