اخبار

اظهارات تکان دهنده قهرمان پاورلیفتینگ آسیا

استفاده از هورمونهای حیوانی از نوع اسب، سگ و گربه در سطح باشگاه های استان کرمانشاه بشدت متداول است.
خبرگزاری دانشجویان ایران - کرمانشاه

قهرمان پاورلیفتینگ آسیا: استفاده از هورمونهای حیوانی در سطح باشگاه های استان متداول است/95 درصد مکملهای موجود در بازار تقلبی هستند

بدنساز کرمانشاهی و قهرمان پاورلیفتینگ آسیا در سال 2008 گفت: استفاده از هورمونهای حیوانی از نوع اسب، سگ و گربه در سطح باشگاه های استان کرمانشاه بشدت متداول است.

 حسین شیروانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص استفاده از مواد نیروزای یاد شده اظهار داشت: برخی از ورزشکاران رشته بدنسازی با مراجعه به داروخانه های دامپزشکی به خرید هورمونهای حیوانی و تزریق آن به بدن مبادرت می ورزند بدون آنکه توجه داشته باشند که استفاده از این نوع هورمون و دیگر مواد نیروزا چه خطراتی برای آنها به همراه دارد.

 شیروانی در ادامه خاطر نشان ساخت: به طور مثال هورمون اسب را به میزان یک میلی گرم در طول دو هفته به این حیوان تزریق می کنند اما ورزشکار 60 کیلو گرمی که فعالیت چندانی هم نداشته در هر هفته چهار میلیگرم از این هورمون را به بدن خود تزریق می کند.

 وی در خصوص مصرف مکملهای غیر شیمیایی گفت: استفاده از این دسته از مکملها بلامانع است به شرط آنکه از نوع اصلی آن مصرف شود زیرا در حال حاضر 95 درصد مکلهای موجود در فروشگاههای سطح استان تقلبی و حاوی مقادیر زیادی دگزا هستند که آب را در میان بافتها جمع می کنند و به دلیل ایجاد چاقی کاذب در ورزشکار این توهم را ایجاد می کنند که از مکمل اصلی استفاده کرده است.

 شیروانی استفاد از مواد نیروزا در ورزش قهرمانی را امری متداول عنوان کرد و گفت: ورزش قهرمانی در دنیا مبتنی بر استفاده از این مواد شده است به گونه ای که قهرمان المپیک در دو صد متر در سال گذشته عنوان کرد که به مدت یک سال از 300 نوع ماده نیروزا استفاده کرده است.

 وی گفت: اما این بدان معنا نیست که هر ورزشکار می تواند از این مواد استفاده کند زیرا ورزشکاری که در سطح حرفه ای و قهرمانی کار نمی کند احتیاجی به این مواد ندارد زیرا بدن آنها به اندازه لازم این مواد را در بدن تولید می کند و در صورت استعمال این مواد دچار عوارضی از جمله سکته، تاسی سر، ناباروری، تخریب کبد و بسیاری دیگر از مشکلات خواهد شد.

 دارنده 5 عنوان قهرمان کشوری در رده سنی بزرگسالان در خاتمه تصریح کرد: با تربیت بدنی استان رایزنیهایی داشته ایم تا فروشگاهی را تحت نظر اداره بهداشت به فروش مکملها اختصاص دهند تا افراد علاقمند به این گونه از محصولات به نوع سالم آن دسترسی داشته باشند

۱۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید