اخبار

محبت کردن راز شادکامی است

دکتر سیما فردوسی: محبت کردن باعث افزایش ماده دوپامین در مغز می شود و همین خود زمینه ای را برای ایجاد شادی و در پی آن موفقیت های بعدی انسان فراهم می آورد
محبت کردن ماده دوپامین را در مغز افزایش داده و شادی به همراه دارد
 عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: محبت کردن باعث افزایش ماده دوپامین در مغز می شود و همین خود زمینه ای را برای ایجاد شادی و در پی آن موفقیت های بعدی انسان فراهم می آورد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر " سیما فردوسی " روز یکشنبه در همایش شادکامی و موفقیت با محوریت دست یابی به راه های زندگی پایدار که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه از راه های استحکام خانواده دست یابی به راه هایی برای شادبودن و شادزیستن با یکدیگر است، رسیدن به این راه ها و بهره بردن از آن را از رموز موفقیت ها دانست.
فردوسی با بیان اینکه شاد یا غمگین بودن انسان ریشه در مغز او دارد و بایستی در عملکرد مغز وی آن را جستجو کرد افزود: عملکرد انتقال دهنده های مغز است که این حالات را در رفتار انسان ایجاد می کند و این به نوع نگرش و فعالیت های مغز بستگی دارد.
وی محبت کردن و شاد بودن را عامل موثری بر دوری از خمودگی عنوان کرد و افزود: شادی فقط در داشتن ها نیست چرا که بسیاری از افراد از بسیاری امکانات برخوردارند ولی شاد نیستند. تفکرات شادبودن و شاد کردن دیگران است که به زندگی معنا می دهد حتی اگر کسی دارای امکانات و شرایط خوب و یا ایده آلی نباشد.
وی با اشاره به تاثیر داشتن مهارت های زندگی در زندگی انسان، خاطر نشان کرد: با داشتن این مهارت ها می توان بر عملکرد صحیح مغز تسلط یافت و از آن ها برای درست زندگی کردن و بهره بردن از توانمندی ها در زندگی استفاده کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی مهارت ارتباطی را مهمترین مهارت زندگی عنوان کرد و افزود: این مهارت ریشه در سلامت روان افراد دارد و می تواند منبع خوبی برای دریافت و ارائه رفتارهایی که از نظر روانشناسی در حیطه سلامت روان می گنجد ، باشد و همچنین عامل مهمی است برای پیشرفت و رشد شخصیتی افراد.
فردوسی، افراط و تفریط در هر زمینه رفتاری را نشان بیماری روانی در افراد ذکر و با اشاره به برخی بیماریهای روانی و علائم آن گفت: با داشتن روان سالم ، مهارت ارتباطی خوب و صحیح و عملکرد مثبت مغز ، به هر بهانه ای می توان شاد بود و این شادی را نیز به دیگران منتقل کرد.
وی، داشتن ارتباط صحیح ، سعی در شناخت دیگران ، حذف نگرش های بد در مورد افراد دیگر ، مدیریت هیجانات و توجه به تفاوت های فردی را از فاکتورهایی دانست که هر فردی می تواند براساس آن زمینه های شاد بودن خود و دیگران را فراهم کرده و با تکیه به این موقعیت و شرایط و استفاده از توانمندیهای فردی در جهت موفقیت گام بردارد.
۱۹ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید