اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : با پیگیری کشورهای همسایه امیدوار به یافتن راهکاری برای مقابله با ریزگردها هستیم.

دکتر نیکبخت : ریزگردهای 2 و نیم میکرونی از دستگاهای تنفسی هم عبور می کنند و می توانند برای بیماران دارای مشکلات تنفسی بشدت ایجاد دردسر کنند و ریزگردهای 10 میکرونی نیز در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی رسوخ می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری کشورهای همسایه امیدوار به یافتن راهکاری برای مقابله با ریزگردها هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمدرضا نیکبخت در آغاز نخستین همایش هم اندیشی بین المللی ریزگردها در کرمانشاه اظهار داشت: هر چند مشکل بسیاری از بیماریهای مهلک از بین رفته است، اما در حال حاضر ریزگردها خود را به شکل یک مشکل جدی نشان می دهند و سلامت اقشار مختلف جامعه در کشور ما و کشورهای همسایه توسط این پدیده به مخاطره افتاده است.

 

دکتر نیکبخت در ادامه تصریح کرد: پدیده ریزگردها باعث شده بیمارستانهای کرمانشاه سالانه پذیرای 3 هزار بیمار ناشی از اثرات منفی این پدیده باشند، زیرا این پدیده مشکلات قلبی عروقی و بیماریهای تنفسی بسیاری را موجب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ریزگردها یکی از 6 عامل آلاینده محیط زیست هستند گفت: ریزگردهای 2 و نیم میکرونی از دستگاهای تنفسی هم عبور می کنند و می توانند برای بیماران دارای مشکلات تنفسی بشدت ایجاد دردسر کنند و ریزگردهای 10 میکرونی نیز در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی رسوخ می کنند.

 

دکتر نیکبخت اظهار داشت: ریزگردها از یک دهه گذشته روند فزاینده ای در کشور داشته است، به گونه ای که سال گذشته در استان کرمانشاه 200 روز آلوده به ریزگردها را داشتیم و حتی در شهرستانهای سرپل و قصرشیرین تعداد روزهای آلوده بیشتر هم بوده است.

 

وی در خاتمه مرگ دوران جنینی، سرطان ریه، مشکلات قلبی عروقی و تنفسی و اختلال در فعالیتهای اجتماعی را از پیامدهای مهم این پدیده عنوان کرد و بر یافتن راهکارهای جدی برای مبارزه با این معضل تاکید کرد.

۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید