اخبار

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رتبه نخست  استان را به خود اختصاص داد
در پنجمین جشنواره روابط عمومی های استان کرمانشاه ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد

در پنجمین جشنواره روابط عمومی های استان کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی رتبه نخست را به خود اختصاص داد

 

در پنجمین جشنواره روابط عمومی های برتر استان شاهد حضور فعالان عرصه روابط عمومی بودیم که تعدادی از روابط عمومی ها براساس سطح و نحوه فعالیتهای انجام شده رتبه های اول تا سوم را در بخش روابط عمومی های کلان ساختار ، خرد ساختار و بخش تک آیتمی به خود اختصاص دادند .

باوندپور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار وب دا در کرمانشاه به ارائه تعریفی از روابط عمومی پرداخت و گفت: روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم در داخل سازمان است و درحقیقت این تعریف بیانگر آن است که روابط عمومی باید دو طرفه عمل کند یعنی هم مشکلات ، کمبودها و نارسائی های مردم را مدنظر داشته و برای رفع آنها برنامه داشته باشد و هم برای معرفی سازمان ، تلاش ها و توانمندیهای آن را بیان و در مسیر توسعه و تعالی سازمان حرکت نماید .

 وی افزود: البته انجام این وظیفه خطیر نیازمند حضور کارشناسان خبره و متخصص ، برنامه ریزی دقیق و اصولی ، مساعدت و حمایت مدیر سازمان ، در اختیار داشتن نیروی انسانی، استفاده صحیح از ابزارها و تجهیزات مدرن اطلاع رسانی ، بهره گیری از فضای رسانه های جمعی و فضای سایبر است.

وی اضافه کرد: فلسفه وجودی سازمانها ، خدمت به مردم است و روابط عمومی ها بایستی برای ارائه خدمات مناسب و پرداختن به مطالبات مردمی پویا عمل کنند و روابط عمومی هایی موفق خواهند بود که کارآمد ، دارای برنامه ریزی اصولی و منطقی و تحلیلگر باشند یعنی مسائل و مشکلات و خواسته های مخاطبان را بررسی و در راستای حل یا کاهش آن عمل نمایند و برای تحقق ارتقاء شاخص های مهم سازمان ؛ طرح ، برنامه و راهکار ارائه بدهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه به خدماتی که در دانشگاه ارائه می گردد پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بنا به رسالتش با بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و در کل با سلامت مردم جامعه در ارتباط است و به تبع نیازمند فعالیت های تخصصی و گسترده تری است تا بتواند به کل جامعه که قبل از تولد تا زمان مرگ مخاطب ما هستند خدمات با کیفیت ارائه دهد.

وی تقویت ارتباطات بین بخشی ، ارتباطات فرابخشی ، جلب مشارکت مردمی و جلب مشارکت کارکنان و بهره گیری از خرد جمعی را در پیشرفت و رسیدن روابط عمومی به اهداف  و سیاست های کلان و پیش روی  بسیار مؤثر دانستند.

ایشان بیان داشت مردم حق دارند بدانند در سازمانی که به آن دل بسته و امید دارند رافع مشکلات و نیازهای آنها باشد چه می گذرد و در تشریح فعالیت های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در این روابط عمومی همه امور براساس برنامه ریزی و با هدف مشخص پیگیری می شود.

 از قبیل عقد قرارداد برنامه های مشارکتی با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای ترویج و اشاعه فرهنگ سلامت و توفیق در آگاهی بخشی به احاد جامعه ، بیان فعالیت های صورت گرفته ، توفیقات حاصل شده ، برنامه های درحال اجرا ، برنامه های درحال تکوین ، توانمندیها و کمبودها در قالب مصاحبه ها ، نشست های مطبوعاتی ، مصاحبه های رادیو تلویزیونی ، تهیه فیلمهای کوتاه مستند گزارشی، میزگردهای تخصصی ، چاپ نشریه دریچه سلامت، درج در سایت دانشگاه ، درج در پایگاه اطلاع رسانی وب دا، سیستم پیام کوتاه ، چاپ کتابچه ، ساخت کلیپ ، ساخت انیمیشن، ساخت زیرنویس تلویزیونی ، ساخت تیزر، بولتن خبری ، ملاقات های مردمی ، بهره گیری از فضای رسانه های جمعی ، و .... به هدف قرار گرفتن مسئولان و مردم در جریان امور.

باوندپور با اشاره به اینکه روابط عمومی یک هنر ، یک فن و یک دانش است گفت: با توجه به اهمیت فعالیت ها و وظایف روابط عمومی که می تواند نقش بسزایی در معرفی سازمان و رسیدن به راهکار حل مشکلات داشته باشد ، بهره گیری از کارشناسان تحصیل کرده در این رشته بطور قطع باعث تحول اساسی در روند رشد روابط عمومی ها و در نتیجه ارتقاء سازمانها خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: خدا را شاکرم که در پنجمین جشنواره روابط عمومی های استان عنوان روابط عمومی نخست به این دانشگاه ، اختصاص یافت و اخذ این عنوان در حقیقت نتیجه برنامه ریزی اصولی ، تلاش بی شائبه همکاران روابط عمومی  دانشگاه و سایر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه و مساعدت و حمایت جدی رئیس دانشگاه و معاونین ایشان به ویژه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و همکاری مدیران بخشهای مختلف در سطح استان است.

امید است روزی فرا برسد که همه روابط عمومی های استان روابط عمومی برتر باشند و این عنوان توسط مخاطبین به آنها اهداء گردد چرا که توسعه و تعالی روابط عمومی ها توسعه و تعالی سازمانها و در نهایت توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیش از این در هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر کشور نیز در رشته خلاقیت و نوآوری رتبه برتر را به خود اختصاص داده بود.

 

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید