اخبار

تعرفه‌های نظام پزشکی خط قرمز پزشکان است

قائم مقام سازمان نظام پزشکی: تعرفه‌های نظام پزشکی خط قرمز پزشکان است و با پزشکان و پیراپزشکان متخلف از آن به جد برخورد می‌شود.
تعرفه‌های نظام پزشکی خط قرمز پزشکان است

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: تعرفه‌های نظام پزشکی خط قرمز پزشکان است و با پزشکان و پیراپزشکان متخلف از آن به جد برخورد می‌شود، البته همکاری دولت را نیز برای نظارت جدی بر تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی و جلوگیری از هرج و مرج در این بازار نیازمندیم.
به گزارش فارس، دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران در محل مؤسسه ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، افزود: تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی مطابق قانون از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شد، پیش از این کمیته مشترک وزارت بهداشت و نظام پزشکی کارهای کارشناسی تعرفه‌ها را انجام داده بود اما به علت تأخیر دولت در اعلام تعرفه‌های دولتی و برای جلوگیری از هرج و مرج در بازار خدمات پزشکی شورای عالی نظام پزشکی مجبور به تعیین و اعلام این تعرفه‌ها قبل از دولت شد.
وی گفت: در اکثر موارد از جمله تعرفه‌های خدمات سرپایی، هتلینگ و خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری، تعرفه‌های نظام پزشکی با نظر نمایندگان وزارت بهداشت نزدیک است، بیشترین اختلاف در مورد K جراحی، بیهوشی و داخلی بود که تعرفه مصوب شورای عالی نظام پزشکی با آنچه مورد نظر وزارت بهداشت است 6 هزار تومان فاصله دارد، تعرفه مصوب نظام پزشکی 36 هزار تومان است که همان تعرفه مصوب سال گذشته است و افزایش نیافته است.
دکتر زالی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی بعد از دریافت نامه امامی رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت مبنی بر تعدیل تعرفه‌های نظام پزشکی، در جلسه شورای عالی این نامه را مورد بررسی قرار داد و مصوب شد، این تعرفه‌ها توسط شوراهای هماهنگی نظام پزشکی در استان‌های مختلف تعدیل شود و اکنون در اکثر شهرستان‌های کشور از جمله در استان تهران این تعرفه‌ها بین 10 تا 45 درصد کاهش یافته و بیشترین تغییر نیز در تعرفه ضریب k جراحی، داخلی و بیهوشی است.
قائم مقام سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بر اساس مصوبه این شورا همچنین قرار است آنالیز تعرفه‌های نظام پزشکی در سراسر کشور و تعدیل آن به وزارت بهداشت ارسال شود و در جلسه آتی شورای عالی نظام پزشکی نیز دوباره مورد بررسی قرار گیرد.
دکتر زالی گفت: تمام تلاش سازمان نظام پزشکی برقراری تفاهم با وزارت بهداشت و دولت است، زیرا معتقدیم نظارت بر تعرفه‌های پزشکی با همکاری نظام پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دولتی امکانپذیر است. از نظر این سازمان تعرفه‌های اعلام شده و تعدیل شده نظام پزشکی خط قرمز پزشکان است و هر گونه تخلف از این تعرفه‌ها و دریافت زیرمیزی و خارج از تعرفه‌های مصوب و خارج از صورتحساب بیمارستانی تخلف است و حتماً باید با آن برخورد شود.
وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به دو اصل شفاف سازی تعرفه‌ها و برخورد جدی با متخلفان معتقد است و تمام تلاش ما این است که با پدیده شوم دریافت زیرمیزی از این طریق به طور جدی مقابله شود.
دکتر زالی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره موضع سازمان نظام پزشکی درباره وزیر بهداشت آینده گفت: نظام پزشکی وارد مصادیق نمی‌شود اما معتقدیم وزارت بهداشت باید تولیت نظام سلامت را به عهده داشته باشد و سیاستگذار واحد سلامت مردم باشد، واگذاری امور به بخش غیر دولتی، کوچک سازی و چابک سازی سیستم دولتی، یکپارچه شدن نظام سلامت و اقتصاد درمان در وزارت بهداشت، توجه به موضوع سلامت در همه ارکان اقتصادی، صنعتی و اجتماعی کشور از جمله در موضوع مسائل مرتبط با تردد و جاده، خودروسازی، محورهای مواصلاتی، کالاهای خدماتی، آرایشی، خوراکی، سبد غذایی مردم باید مسئله سلامت با محوریت وزارت بهداشت مد نظر تصمیم گیران کشور باشد و شورای عالی سلامت که در قانون برنامه برای هماهنگی در این زمینه تشکیل شده باید در دولت جدید با فعالیت بیشتر دبیر آن که وزیر بهداشت است و با ریاست رئیس جمهوری فعالتر شود.
۲۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید