اخبار

دکتر نوری زاد : یکی از دغدغه های ما در بحث پدافند غیر عامل تهدید های درونی و برونی توسط دشمن است

دکتر نوری زاد : یکی از دغدغه های ما در بحث پدافند غیر عامل تهدید های درونی و برونی توسط دشمن است
در این مبحث وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وظیفه خطیری بر عهده دارد.

همایش یک روزه پدافند غیر عامل در نظام سلامت با حضور ریاست دانشگاه ، معاونین ، جمعی از اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان بیمارستانهای دانشگاهی و خصوصی استان روز چهارشنبه 28 مرداد ماه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی  برگزار شد. در این همایش دکتر نوری زاد ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیر عامل گفت :  غیر از حوادث و بلایای طبیعی ، موضوع تهدید های درونی و برونی توسط دشمن نیز یکی از دغدغه های پدافند غیر عامل است و در این مبحث وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وظیفه خطیری بر عهده دارد.

دکتر نوری زاد گفت : با توجه به اینکه امروزه شیوه های جنگ تغییر کرده  و جنگ ها با شیوه های سایبری رخ می دهد، ما نسبت به سایر کشور ها در خصوص پدافند غیر عامل در ابتدای راه قرار داریم و 10 تا 15 سال باید زحمت بکشیم تا به پله های اول در این زمینه برسیم.

وی در پایان بااشاره به اینکه استان کرمانشاه با مخاطرات  زیادی مواجه است  گفت : با توجه به اهمیت و ضرورت حضور سیستم وزارت بهداشت و درمان در پدافند غیر عامل تا کنون مانورهای متعددی در این زمینه در استان به اجرا در آمده و کمیته های زیادی تشکیل شده است که امیدواریم با تبادل نظر و استمرار این برنامه ها به راهکار های خوبی در زمینه پدافند غیر عامل دست پیدا کنیم .

در ادامه این همایش آقایان دکتر فرهادی ، دکتر سنگ کوهی و صبور به ارائه مطالبی در خصوص مفاهیم پدافند غیر عامل در نظام سلامت ، شرح جایگاه پدافند غیر عامل در نظام سلامت و بحران و پدافند غیر عامل در نظام سلامت پرداختند.

۲۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید