اخبار

رئیس دانشکده داروسازی منصوب شد

دکتر مهدی مجرب عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان رئیس جدید دانشکده داروسازی منصوب شد

دکتر محمد رضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی حکمی دکتر مهدی مجرب عضو هیئت علمی دانشگاه را به سمت رئیس دانشکده داروسازی منصوب کرد . رئیس دانشگاه در مراسم تقدیر و معارفه رئیس جدید دانشکده داروسازی گفت : ما در شرایط تحریم قرار داریم و دشمنان کمر به فلج کردن فعالیت کشورمان بسته اند ، منظقه هم نا آرام است و با هدف درازمدت به تحریم ایران پرداخته اند . ما دانشگاهیان باید با درک شرایط جهانی و اینکه تحریم خیلی وقت است که شروع شده و اخیراً آن را توسعه داده اند به نحوی عمل کنیم که بتوانیم جامعه را با شرایط سازگار سازیم و موقعیت استراتژیک کشورمان در جهان حفظ شود.وی افزود کشورهای غربی سناریویی را طراحی کرده اند که یک سری فاکتور ها درآن دیده اند که به ایران فشار بیاورند و قطعاً به  یک سری فاکتورها نرسیده اند اینجاست که ما بایستی با بهره گیری از پتانسیل موجود و استفاده از ضعف ارزیابی که آنها از ایران داشته اند در راه رشد و توسعه بیشتر کشور با همدیگر تعامل و هم قرایی داشته باشیم .

دکتر نیکبخت افزود دانشگاهها به ویژه دانشکده داروسازی در این برهه از زمان باید فعالیت خود را مضاعف کنند و در راستای اختراع و کشف داروهای جدید و نو ترکیب حرکت کنند ، امروز مردم از دانشگاه انتظار پیشرفت های علمی دارند که بتواند تحریم ها را کمرنگ کند.

وی گفت ما نباید از مواضع اصولی خود و توسعه و پیشرفت کشور عقب نشینی کنیم چون با عقب نشینی ما ، آنها بیشتر به فکر سوء استفاده هستند تا رعایت حقوق دو جانبه. دانشکده بایستی با تشکیل کلینیکی به ساخت و کشف دارو بپردازند تا وابستگی دارویی به خارج کمتر و قطع گردد.رئیس دانشگاه اضافه کرد تربیت دانشجو  را تنها هدف قرار ندهید ما باید بیشتر به فکر اختراع و کشف داروهای جدی باشیم و حاضریم با رعایت اولویت در این زمینه هزینه کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و روی پای خود باستیم.

وی تلاش دانشگاه ها در رشد و توسعه کشور بسیار موثر دانستند و استفاده از تمامی توان و پتانسیل اعضای هیئت علمی را در راستای مقابله اساسی با بحث تحریم ها را ضروی دانستند.

 

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید