اخبار

با حسابداری تعهدی می توان برنامه ریزی های دقیق تری ارائه داد

دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم  پزشکی در مصاحبه با خبرنگار وب دا گفت : با توجه به بودجه مصوب و همچنین حجم بالای فعالیت  های بهداشتی و درمانی ، در دسترس بودن یک سیستم شفاف مالی نقش تاثیر گذار و حیاتی در تصمیمات دانشگاه دارد و با وجود این سیستم که حاوی گزارش های دقیق است می توان هر لحظه از رمان تصمیم گرفت و برنامه ریزی های دقیق تری انجام داد .
دکتر محمد رضا نیکبخت افزود : وجود یک سیستم مالی گزارشگر بر مبانی واقعیت هزینه ها را به صورت واضح گزارش خواهد داد و در نتیجه با توجه به منابع سازمان هزینه کرد و با اطمینان برنامه های عملیاتی سازمان را پیش برد.
رئیس دانشگاه اظهار داشت  با توجه به شعار سال ( تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ) برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند در این راستا موثر باشد و وجود سیستم مالی شفاف و واضحی مثل حسابداری تعهدی می تواند به مدیران کمک کند که تصمیمات متناسب با توان مالی بگیرند که این امر در این دانشگاه به عینه دیده شده و اگر در آینده به سایر سازمان ها هم  تعمیم داده شود قطعاً شاهد جهش عظیمی در سیستم مالی و بودجه ای و قرار گرفتن در مسیر خود کفایی هر چه بیشتر کشور عزیز اسلامیمان خواهیم بود.

وی در خصوص دستاورد های حسابداری تعهدی گفت : در اولین اتفاق شاهد مکانیزه شدن سیستم مالی و همچنین ارائه تراز های ماهیانه مالی توسط مدیریت امور مالی بودیم و نیز اطلاع کامل از موجودی انبارها و ثبت کامل تمام دارایی ها و قابل گزارش بودن و شناسایی در آمدهای یک سال مالی می تواند در آنی تصمیمات ما را یاری کند.

دکتر نیکبخت در ادامه اشاره کرد:  با این سیستم مالی می توان اطلاعات و گزارشات مالی را به صورت شفاف در کمترین زمان دریافت کرد.  وی برگزاری دوره های حسابداری تعهدی را راهی برای ارتقای سطح دانش کارکنان امور مالی دانست .

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید