اخبار

شمار مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در استان کرمانشاه به سه مورد رسید

دکتر منصوری : اگر افراد کرمانشاهی به وجود این ویروس در بدن خود مشکوک بودند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7228378 تماس بگیرند.
شمار مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در استان کرمانشاه به سه مورد رسید
کرمانشاه - شمار مبتلایان به آنفلوانزای نوع آ ( خوکی ) در استان کرمانشاه از دو به سه مورد ارتقاء یافت.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس مرکز بهداشت این استان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سومین مورد ابتلا به این بیماری در استان مربوط به شخصی از شهرستان پاوه بود که در تاریخ 26 مرداد ماه جاری به مرکز درمانی مراجعه کرد و پس از نمونه گیری ، نتیجه ابتلا به این ویروس در وی مثبت اعلام شد.
دکتر فیض الله منصوری با بیان اینکه فرد مذکور فورا" مورد مداوا قرار گرفت و اکنون مشکلی ندارد افزود: این شخص به دلیل تردد به کشور عراق به ویروس آنفلوانزای نوع آ مبتلا شد.
وی درخصوص دو مورد دیگر مبتلا به این بیماری در استان اظهار داشت: یک تن از آنها از مکه و دیگری از کشور تایلند به کرمانشاه بازگشته بودند و خوشبختانه هیچ یک از آنها این ویروس را به خانواده و اطرافیانشان منتقل نکردند.
وی با بیان اینکه آنفلوانزای خوکی حالت جهانگیری پیدا کرده و اکنون بیش از 170 کشور به این ویروس مبتلا هستند گفت: این بیماری در مقایسه با آنفلوانزای فصلی از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است هرچند شدت بیماریزایی آن نسبت به مابقی بیماریها کمتر می باشد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تب، سر درد ، درد عضلانی ، سرفه و گلو درد را از جمله علایم این بیماری عنوان کرد و افزود: تب ، درد عضلانی و سرفه وجه افتراق آنفلوانزای خوکی از آنفلوانزای معمولی است.
وی تصریح کرد: به افراد مشکوک مبتلا به این ویروس توصیه می شود پس از مراجعه به پزشک ، به استراحت کامل در منزل جهت جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران با رعایت تمام نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دستها، استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و خوردن مایعات به اندازه کافی بپردازند.
دکتر منصوری آموزش به مردم در زمینه این بیماری را از مهم ترین راهکاری پیشگیری از گشترش این بیماری در کشور و جهان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اگر افراد کرمانشاهی به وجود این ویروس در بدن خود مشکوک بودند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7228378 تماس بگیرند.
۳ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید