اخبار

همایش سراسری سالمندان در نگاه دوربین

همایش سراسری سالمندان در نگاه دوربین
همایش سراسری سالمندان یکم تا سوم اسفندماه در کرمانشاه برگزار شد.
 

همایش سراسری سالمندان یکم تا سوم اسفندماه در کرمانشاه برگزار شد.

همایش سراسری سالمندان با حضور مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت ،جمعی از مدیران وزارت متبوع ،اساتید دانشگاه های مختلف  و با  سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و قائم مقام وزیر در استان آغاز بکار کرد.

دکتر محمد رضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام وزیر در استان گفت:سالمندان افرادی هستند که بهترین دوران عمر خود را صرف آبادانی و توسعه این مملکت کرده اند و اکنون انتظار می رود که ما مسئولان در کنار آنها و برای بهره مندی از دوران بازنشستگی و سالمندی آنها جوابگوی تلاش های آنان باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود:ما در آموزه های دینی خود می بینیم که  اسلام برای ریش سفیدان و بزرگان ارزش  و منزلت  ویژه ای قائل شده است و از طرفی رعایت حقوق این عزیزان هم از اهمیت بالایی برخوردار است که بایستی با فراهم نمودن فضای سالم روحی و روانی و مهیا ساختن امکانات زندگی ،رفاهی و سرگرمی ، خدمات شایان این عزیزان  را جبران کنیم.

دکتر نیکبخت در مقایسه خدمات حمایتی که در کشورهای مختلف دنیا به سالمندان ارائه می شود گفت: برنامه های حمایتی سالمندان در تمام کشور ها متناسب روحیات آنها نیست و مواردی که در دنیا  سالمندان مورد آزار قرار می گیرند کم نیست و اشاره داشت که کشوری مثل ژاپن که جمعیت آن میانه سنی 43 سال و سالها تجربه در این زمینه بایستی با برنامه های متنوع  عملکرد خوبی داشته باشد .

وی اضهار داشت بیشتر سالمندان در کشور های در حال توسعه هستند و کشوری مثل سوئد در ارائه خدمات در ابتدای جدول و کشورهایی مثل اوگاندا و افغانستان در انتهای قرار دارند

دراین همایش  سلامت جسمانی با بررسی اختلالات شایع دوران سالمندی، پیشگیری، درمان و بازتوانی در مشکلات و مراقبت‌های پرستاری از محور های اصلی سخنرانی ها بودو در بعد سلامت معنوی و روانی به بررسی جایگاه سالمندان در پرتو مفاهیم اسلامی و  اموزه های دینی و توجه به اختلالات روحی و روانی  سالمندان پرداخته شد.

مشارکت اجتماعی سالمندان و مسائل مربوط به مراکز نگهداری سالمندان در بعد سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و جمعیت‌شناسی سالمندان در بعد جمعیتی مورد بررسی واقع شد.

این همایش با شرکت دانشجویان، علاقمندان و متخصصان مربوطه برگزار شده و با برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی به موضوعات جدید درباره دوران سالمندی تمرکز داشت.

با هم نگاهی به گزارش تصویری این همایش می اندازیم:

 

1 

5 

3 

2 

3 

4 

۸ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید