اخبار

در هنگام سم پاشی مزارع، باغات و باغچه ها حتماٌ از ماسک، دستکش و لباس مناسب استفاده نمایید.

در هنگام سم پاشی مزارع، باغات و باغچه ها حتماٌ از ماسک، دستکش و لباس مناسب استفاده نمایید.
دکتر محمدی : از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده های سفید کننده جداً خودداری کنید چراکه بخارات و گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده می باشد.

   در هنگام سم پاشی مزارع، باغات و باغچه ها حتماٌ از ماسک، دستکش و لباس مناسب استفاده نمایید.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : در هنگام استفاده از فرآورده های شیمیایی حتماً در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه نموده سپس مصرف نمائید. استفاده از مواد شیمیایی د ر تاریکی می توانند خطرناک باشد.

 دکتر قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار وب دا کرمانشاه گفت : در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد و همچنین از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده های سفید کننده جداً خودداری کنید چراکه بخارات و گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده می باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد که پس از مصرف مواد شوینده، سفید کننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط های دربسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان در یک مکانها توقف نکنید چرا که گازهای تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب حفظ کننده و سمی می باشد.

  وی گفت : ضمن استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذ ناپذیر- لباس آستین بلند- شلوار بلند و جوراب استفاده نمائید.

   دکتر محمدی گفت : برچسب روی ظروف سموم دفع آفات و بروشور آن را ابتدا کاملاً مطالعه کنید و سپس جهت استفاده دقیقاً مطابق دستور عمل نمائید و هرگز سموم دفع آفات را در ظروف مشابه مواد خوراکی و آشامیدنی( مانند بطری نوشابه) نگهداری نکنید.

  وی خطاب به باغداران و کشاورزان گفت : در هنگام سم پاشی مزارع، باغات و باغچه ها حتماٌ از ماسک، دستکش و لباس مناسب استفاده نمایید و در صورت تماس سموم دفع آفات با پوست، ناحیه آلوده را با مقادیر فراوان آب و صابون شستشو دهید.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد که مردم هر گونه مصرف خوراکی با سموم دفع آفات را جدی بگیرند و بیمار را برای درمان در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کنند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید