اخبار

دکتر همتی : دست ها و میوه ها را خوب بشویید تا کودکان تان مسموم نشوند

دکتر همتی : دست ها و میوه ها را خوب بشویید تا کودکان تان مسموم نشوند
متخصص بیماری های کودکان : عمده مسمومیت های این فصل به دلیل نشستن یا خوب نشستن میوه ها و نیز چغاله بادام و گوجه سبز و مواردی اینچنینی است

اسهال و استفراغ یا گاستروآنتریت شایع ترین بیماری این فصل درمیان کودکان است.

متخصص بیماری های کودکان با اعلام این خبر گفت : این بیماری ویروسی بوده و اغلب با اسهال و استفراغ شدید ، دل پیچه و دل درد همراه است که در کودکان بزرگتر سردرد شدید هم به آن افزوده می شود.

دکتر میترا همتی در گفتگو با خبرگزاری وب دا کرمانشاه  ضمن اینکه از والدین خواست تا با دیدن این علایم به پزشک مراجعه نموده و درمان لازم را دریافت نمایند ، تامین آب و مایعات بدن کودک را جهت تسریع در بهبودی او موثر دانست.

این عضو هیات علمی دانشگاه یکی دیگر از بیماری های فصل بهار را مسمومیت دانست و گفت : عمده مسمومیت های این فصل به دلیل نشستن یا خوب نشستن میوه ها و نیز چغاله بادام و گوجه سبز و مواردی اینچنینی است که منجر به آلودگی میکروبی با علایمی چون دل پیچه شدید ، اسهال خونی و اسهال عفونی می شود که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.

دکتر همتی رعایت بهداشت مانند شستشوی دست ها و میوه جات را برای جلوگیری از ابتلا به این مسمومیت ها مهم دانسته و از مسئولان مهد کودک ها خواست تا از ورود بیماران مبتلا جلوگیری نموده و در صورت اجبار در اتاق های جدا نگهداری نمایند تا سرایت بیماری محدودتر شود.

 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید