اخبار

دکتر صمدزاده : کفش های پاشنه بلند فشار زیادی به کمر وارد می کنند

دکتر صمدزاده : کفش های پاشنه بلند فشار زیادی به کمر وارد می کنند
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی : تشک هایی که سفتی متوسطی دارند مثل تشکهای پنبه ای و طبی برای خواب مناسب ترند

اکثر کمردردها قابل پیشگیری هستند. درحقیقت باید بدانیم چگونه از ایجاد فشار زیاد به کمر جلوگیری نماییم تا کمر تحت فشار بیش از تحملش قرار نگیرد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اعلام این مطلب گفت :یکی از راههای پیشگیری از کمردرد، جلوگیری از افزایش قوس کمر است. قوس کمر بیش از حد می تواند فشار وارده به ستون فقرات را افزایش دهد و ایجاد درد نماید.

دکتر سهیلاد صمدزاده در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه با توصیه به اینکه به هنگام خواب روی شکم نخوابید گفت : اگر به پشت می خوابید بهتر است یک بالش زیر زانوها قرار گیرد تا قوس کمر را کاهش دهد و یا اگر به پهلو می خوابید یک بالش کم ارتفاع بین زانوها قرارداده و پاها را کمی به داخل شکم خم کنید. نوع تشکی که برای خوابیدن استفاده می کنید بسیار مهم است. تشکهای نرم و یا خیلی سفت مناسب نیستند. بهترین زیرانداز آنهایی هستند که سفتی متوسطی دارند مثل تشکهای پنبه ای و ترجیحاً تشکهای طبی.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص  صندلی مناسب برای نشستن گفت : صندلی با پشتی صاف و دارای قوس محافظ کمر برای گودی کمر است.

وی گفت : کسانیکه در محیط کار بمدت طولانی سرپا می ایستند بهتر است سر را بالا نگهداشته و شکم را بداخل بکشند.

دکتر صمدزاده توصیه کرد که برای بلند کردن اجسام ، به جای خم شدن از کمر ، از زانوهای خود کمک بگیرید، زانوها را خم کرده و جسم مورد نظر را که کاملاً نزدیک بدن قرار دارد به آرامی بلند نمایید. بدترین وضعیت برای کمر ، حالت خمیده به جلو به همراه چرخش کمر میباشد.

وی همچنین به نقش کفش اشاره کرد و گفت : کفش های پاشنه بلند با تغییر مرکز ثقل بدن ، فشار زیادی به کمر وارد می کنند . بهتر است از کفشهایی که پاشنه کوتاهتر دارند (ترجیحاً 3cm) استفاده شود.

این متخصص افزود : از کیف دستی سبک استفاده کنید و حدالامکان بهتر است که بند بلندی داشته و آن را روی شانه مخالف بیندازید تا وزن آن در بدن پخش شود.

وی در نهایت گفت : اصلاح وضعیت زندگی در بیماران مبتلا به کمردرد بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت عدم رعایت آنها عود کمردرد بسیار زیاد است.

۶ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید