اخبار

دکتر محمدی : بیماران صعب العلاج کارت یارانه دارو می گیرند

دکتر محمدی : بیماران صعب العلاج کارت یارانه دارو می گیرند
دکتر قباد محمدی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو به منظور کاهش فشار بر روی بیماران صعب العلاج نسبت به صدور کارت یارانه دارو برای آنها اقدام نموده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از صدور کارت یارانه دارو برای بیماران صعب العلاج خبر داد.

 

دکتر قباد محمدی  اظهار داشت: سازمان غذا و دارو به منظور کاهش فشار بر روی بیماران صعب العلاج نسبت به صدور کارت یارانه دارو برای آنها اقدام نموده است.

 

دکتر محمدی با بیان اینکه در حال حاضر به هر بیمار صعب العلاج و سرطانی سالانه تا سقف شش میلیون تومان یارانه دارو پرداخت می شود، تصریح کرد: از این پس با صدور کارت، مبلغ یارانه دارو به حساب آنها واریز خواهد شد.

 

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا قبل از صدور این کارتها، دارو با یارانه وارد می شد و این داروها را برخی افراد با دفترچه تهیه کرده و در بازار آزاد می فروختند که برای جلوگیری از این مسئله از این پس، کارتهای یارانه دارو برای بیماران خاص صادر می شود.

 

وی افزود: مبلغ عمده قیمت های داروی این بیماران با داشتن این کارتها توسط دولت پرداخت می شود که این مبلغ هنوز اعلام نشده است.

 

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر این کارتها تنها برای بیماران پیوند کلیه صادر شده است و صدور کارت برای مابقی بیماران نیز تا دو ماه آینده توسط سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد.

 

وی افزود: صدور کارت یارانه دارو برای بیماران خاص در حال حاضر به صورت پایلوت در دو استان آذربایجان غربی و یزد انجام شده است که بعد از این صدور کارت برای مابقی استانها تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید