اخبار

بیماران مبتلا به آلرژی را به کاهش فعالیتها و حذف مصرف مواد غذایی مفید توصیه نکنید

بیماران مبتلا به آلرژی را به کاهش فعالیتها و حذف مصرف مواد غذایی مفید توصیه نکنید
دکتر مرتضوی : کسانی که از آلرژی تنفسی رنج می برند تصور می کنند که باید از انجام فعالیت های روزمره به ویژه ورزش خودداری کنند که این تصور بسیار خطرناکی است و گاهی متاسفانه کادر درمانی نیز چنین تصوری دارند.

کسانی که از آلرژی تنفسی رنج می برند تصور می کنند که باید از انجام فعالیت های روزمره به ویژه ورزش خودداری کنند که این تصور بسیار خطرناکی است و گاهی متاسفانه کادر درمانی نیز چنین تصوری دارند.

پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با اعلام این مطلب گفت : همه راهنمایی های درمانی بیماری آسم بر این نکته تاکید دارند که درمان بیمار باید به نحوی انجام گیرد که بیمار بتواند تمامی فعالیت های روزمره خود ازجمله فعالیتهای ورزشی را به مانند فرد سالم انجام دهد.

دکتر سید حمیدرضا مرتضوی درگفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه گفت : توصیه غلط به فردمبتلا به آلرژی برای پرهیز از مواد غذایی مفید یکی دیگر از مشکلات است که در این زمینه باید اذعان داشت که حساسیت به هرگونه ماده غذایی باید براساس تجربه خود فرد و یا اثبات توسط تست های آلرژیک صورت گیرد.

 این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد:بیماری های آلرژیک را باید به نحوی درمان کرد که حداقل آسیب به زندگی طبیعی فرد بیمار وارد گردد و مسلما درصورت پذیرش مناسب بیمار نسبت به درمان تجویز شده و اعتماد متقابل پزشک و بیمار ، رسیدن به این هدف دور از دسترس نمی باشد.

دکتر مرتضوی گفت : یک بیمار مبتلا به آلرژی باید بداند که روند درمان بیماری می تواند طولانی باشد که نیاز به صبر و حوصله و هکاری مناسب جهت تکمیل دوره درمانی دارد.

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ۱۴:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید