اخبار

ممنوعیت موقتی صعود کوه چهل چشمه

ممنوعیت موقتی صعود کوه چهل چشمه
برنامه بعدی صعود به قله ی 4150متری شاه البرز(طالقان) درتاریخ 14-12/04/1392می باشد متقاضیان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانند حداکثر تا تاریخ 06/04/1392با آقای بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند.

 

کوه چهل چشمه رشته کوهی در بخش سارال کردستان می باشد با ارتفاع 3137 متر از سطح آبهای آزاد به عنوان مرتفع ترین کوه استان کردستان شناخته می شود . این کوه در 53 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز قرار گرفته است و در سمت جنوب شرقی آن شهرستان دیواندره و در جنوب غربی چهل چشمه شهرستان مریوان قرار دارد . و ازبزرگترین ذخیره کننده آب وصدها گونه ی گیاهی دارویی  بی نظیر را در خود جای داده است خصوصاً اینکه یکی از سرچشمه های ثابت سه رودخانه مهم ایران از جمله : 1- رودخانه ی قزل اوزن که به سفید رود می ریزد . 2- یکی ازشاخه های رودخانه ی سیروان که به دریای عمان می ریزد. 3- محل آبگیری رودخانه ی زرینه رود یا ( خور خوره ) که به سد بوکان می ریزد.

بلندترین قله آن سلطان اخذتو و سپس قله مسجد و میرزا و بعد از آن قله شاه نشین است

مجموعه ی کوههای چهل چشمه شامل بیست قله ی دیگر می باشد دالاش ،دوبرار، کوه باینچوب،کوه افراسیاب، کوه کانی میران، کوه هزار میرگ، باشورتی وکوه کل کوژ با ارتفاعات گوناگون. خود قله‌ی چهل چشمه یا شاه نشین دارای یالهای متعددی می باشد، ازجمله:کل با، یا یال مله که وه، یال کانی زلیخا یا قولی زلیخا، یال گاوه لال، یال برده قبله، یال شاه نشین، یال کال کالی، یال دلو، یال ئه ستیره ره ش(حوض سیاه).

- از مسیرهای معمول برای فتح کوه چهل چشمه می توان به سه مسیر  روستاهای اسحاق آباد ، بِست و درهوان اشاره نمود .

مسیرکوه چهل چشمه: کیلومتر 15 شهرستان دیواندره به طرف سقز سمت چپ   سه راهی که جاده آسفالته فرعی از آنجا جدا می گردد با عبور از روستاهای ابراهیم آباد ،یاپل و شریف آباد  بر پیچ و خمهای جاده کوهستانی اضافه می شود  بعد ازاولین دوراهی حرکت به سوی جاده سمت راست و در دوراهی بعدی  جاده سمت چپ انتخاب می گردد بوسیله پل فلزی از روی رودخانه عبور کرده و آخرین ده آن بِست نام دارد.(از سه راهی جاده دیواندره –سقز تا روستای بست 50 کیلومتر می باشد که اکثر مسیر آسفالت می باشد در بالاتر از ده بست یک قرارگاه کوهنوردی برای استفاده کوهنوردان ساخته شده است.

برابر هماهنگی صورت گرفته در روز پنجشنبه تاریخ 30/03/1392داوطلبین صعود به قله چهل چشمه به اسامی آقایان پُردلی،منتظریانی،داهیم،خزایی،لرستانی،دکترمدرسی ،کلانتری،نوذر محمدی ، محمدعلی محمدی ورنجبر بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری بعداز از اقامه نماز ظهر با هدف صعود به کوه چهل چشمه از ساختمان ستاد دانشگاه حرکت کردند در حوالی ساعت 30/07 به روستای بِست رسیدند واحد سپاه مستقر درآن روستا خیلی محترمانه از ادامه مسیر کوهنوردان ممانعت نمود و توجیه آن عدم مجوز تردد کوهنوردان از سوی مقام مافوق خود را بعد از انتخابات هفته اخیر به دلایل تمهیدات امنیتی اعلام کرد.حداقل انتظار این است ابلاغ ممانعت صعود به کوه چهل چشمه از سوی نماینده افراد مسؤول به کوهنوردان  قبل از عبور گروه های کوهنوردی از جاده های پر خم وپیچ صورت می گرفت  . علی ایحال مسیر بازگشت در همان زمان صورت گرفت شب مانی در پارک دیدگاه سنندج اتفاق افتادصبح روز جمعه پس از اقامه نماز به سمت کرمانشاه ادامه مسیر صورت گرفت در نهایت گروه کوهنوردی دانشگاه ساعت 30/08 بدون مشکلی به کرمانشاه رسیدند.

برنامه بعدی صعود به قله ی 4150متری شاه البرز(طالقان) درتاریخ 14-12/04/1392می باشد متقاضیان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانند حداکثر تا تاریخ 06/04/1392با آقای  بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند.

در برنامه فوق احراز شرایط ذیل الزامی است:

1- داشتن کارت معتبر بیمه کوهنوردی

2-تحویل مبلغ پنجاه هزار تومان به آقای بابک بهرامیان 

3-قیولی از تست کوهنوردی که زمان آن پس از ثبت نام اعلام می گردد

  مضافاٌ اینکه تهیه تجهیزات کوهنوردی (کوله پشتی،کیسه خواب،چادر و. . .)بر عهده شرکت کننده می باشد.

شرح برنامه:

زمان حرکت:از ساعت 00/05 (بامداد) الی 00/06  تاریخ 12/04/1392 افراد داوطلب در محله زندگی خود سوار مینی بوس دانشگاه  می شوند که اولین نفر آن محمدعلی خزایی به شماره تلفن  09188573123 می باشد.

روز

صبحانه

نهار

شام

چهارشنبه

شخصی

شخصی

عمومی

پنج شنبه

شخصی

شخصی

شخصی

جمعه

شخصی

شخصی

عمومی

انشااله مسیر حرکت صعوداز شهرک طالقان به سمت قله شاه البرز (از یال جنوبی )صورت می گیرد

برای رسیدن به طالقان از جاده اتوبان کرج - قزوین وعبور از شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک گذشته و 4 کیلومتر بعد   از آبیک، به جاده انحرافی و اختصاصی طالقان می رسید پس از رد شدن از زیاران و طی   مسافت 28 کیلومتر از کناره اتوبان برفراز گردنه ابراهیم آباد، به طرف شمال حرکت   می کنید تا وارد دره طالقان شده و به شهرک طالقان برسید. پس از رسیدن به   پست نیروی انتظامی مستقر در مسیر لار و جاده آسفالته فرعی شده و به سوی غرب کم کم ارتفاع را کم کرده و با عبور از آبادیهای سنگ بن و کمپ سر به کماکان و سپس به کناره نیلگون دریاچه سد طالقان می رسیده. و به سمت روستای حسنجون که در 5 کیلومتری شهرک مرکز طالقان واقع شده است حرکت می کنید.بعبارتی درروز چهارشنبه حرکت گروه  به سمت طالقان صورت خواهد گرفت شب مانی در روستای حسن جون می باشد.روستای حسن جون پنج کیلومتری شهرک طالقان می باشد، دره ای خوش آب و هوا است که به سمت شمال گسترش پیدا کرده و نهرها و رودهایی که از چشمه های ارتفاعات شاه البرز تغذیه می شوند صبح روز پنج شنبه صعود با کوله پشتی و کیسه خواب و توشه همراه دو روزه بصورت شخصی و سلیقه ای صورت می گیرد،انشاله پس 6 کیلومتر کوهپیمایی شب مانی در گوسفند سرا صورت می گیرد و صبح روز بعد پس از فتح قله مسیر بازگشت به سمت روستای حسن جون اتفاق خواهد افتاد.

طبق هماهنگی بعمل آمده داوطلبین برنامه روز چهارشنبه ساعت 00/05(بامداد) به ترتیب ذیل از محل سکونت سوار بر مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری می شوند:خزایی-بهرامیان-منتظریانی-رنجبر-پُردلی-دکترمدرسی-داهیم-محمدعلی محمدی-رستم آبادی.

 

 

 

 

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید