اخبار

همه مدارس باید به صابون مایع مجهز شوند

اولیا مدارس باید این موضوع را در دستورکار اولیه خود قرار دهند و والدین نیز درعین حال باید براین امرنظارت کنند

همه مدارس باید به صابون مایع مجهز شوند مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گفت:با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای نوع ? A?تمامی مدارس باید صابون مایع به میزان کافی دراختیار دانش آموزان قرار دهند .


 

دکترحسن ضیاء‌الدینی با بیان این خبر افزود: اولیا مدارس باید این موضوع را در دستورکار اولیه خود قرار دهند و والدین نیز درعین حال باید براین امرنظارت کنند و درصورت نبود صابون مایع در مدارس آن را ابتدا به مسوولان همان مرکز آموزشی اطلاع دهند و درصورت عدم پیگیری ،موضوع را به سازمان‌های آموزش و پرورش اطلاع دهند تا به منظور تجهیز مدارس دراین زمینه اقدام شود.

وی با بیان اینکه دستهای آلوده مهمترین عامل همه‌گیری بیماری آنفلوانزای نوع  Aاست، اظهار داشت: ازاین رو پزشکان توصیه می‌کنند تا برای جوگیری از شیوع این بیماری بویژه دراماکن پرجمعیت مانند مدارس ، پادگانها ، اداره جات و مراکز عمومی شهر دستها به صورت مکرر با آب و صابون شستشو شود.

ضیاء‌الدینی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که والدین با ارائه اطلاع در این خصوص به سازمان‌های آموزش و پرورش پاسخی دریافت نکردند با اداره کل سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این وزارت به شماره 88840896تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از آنفلوآنزای نوع Aبا آموزش مربیان بهداشت مدارس انجام شده و استفاده از صابون مایع برای مقابله با این بیماری تاکید شده است چراکه این اقدام برای پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد ،بنابراین همه مدارس باید به صابون مایع مجهز شوند.

۱۲ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید