اخبار

روزه داری دوره استراحت دستگاه گوارش است

روزه داری دوره استراحت دستگاه گوارش است
پاسدار : در کل ، روزه داری از دیدگاه تغذیه در صورت رعایت اصول صحیح می تواند به عنوان یک دوره استراحت دستگاه گوارش و سم زدایی بدن کمک موثری در سلامتی انسان داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجتناب از پرخوری و مصرف غذاهای پرنمک و شور به ویژه در سحری و پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده (غذاهای چرب باعث سوزش سردل ، سوء هاضمه و اضافه وزن می شوند) را برای روزه داران دراین روزهای پایانی رمضان توصیه کرد.

دکتر یحیی پاسدار گفت : بهتر است روزه داران از مصرف سس مایونز ، خامه ، سوسیس و کالباس نیز در سحری یا افطاری خودداری کنند، زیرا این غذاها زمینه بروز ناراحتی های گوارشی نظیر ترش کردن معده را فراهم می کند.

این متخصص تغذیه زمان مناسب جهت انجام فعالیتهای بدنی در ایام روزه داری یک ساعت قبل از افطار یا دو ساعت بعد از شام دانست.

دکتر پاسدار افزود : افرادی که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم های غذایی استفاده می کنند، بایستی ناهار رژیم خود را در سحری می کنند و وعده غذایی مربوط به صبحانه را برای افطار در نظر بگیرند و شام رژیم را هم در جای خود استفاده کنند.

وی با تبریک به روزه داران  گفت : در کل ، روزه داری از دیدگاه تغذیه در صورت رعایت اصول صحیح می تواند به عنوان یک دوره استراحت دستگاه گوارش و سم زدایی بدن کمک موثری در سلامتی انسان داشته باشد.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید