اخبار

دکتر نیکبخت : تجهیزات پزشکی با کیفیت و دارو برای درمان بیماران بسیار مهم هستند

دکتر نیکبخت : تجهیزات پزشکی با کیفیت و دارو برای درمان بیماران بسیار مهم هستند
چهارمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی ، بیمارستانی ، دارویی و بهداشتی در کرمانشاه افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی ، بیمارستانی ، دارویی و بهداشتی در کرمانشاه افتتاح شد.

در مراسم افتتاح که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس هیئت مدیره نمایشگاه ، رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه و مدیر نمایشگاه و جمع کثیری از مدیران شرکت های مرتبط حضور داشتند رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دارو و تجهیزات پزشکی و ... در امر درمان بیماران بسیار مهم است.

 دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت: تهیه لوازم پزشکی ، دندانپزشکی و مرتبط از نوع با کیفیت و مرغوب می تواند زمان درمان را کاهش دهد و برگزاری این نمایشگاه به هدف آشنایی بیشتر پزشکان و سایر مشاغل مربوطه با تجهیزات جدیدتر و پیشرفته تر است.

دکتر نیکبخت افزود: الحمدالله ما در 20 سال اخیر رشد قابل توجهی در تولید تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی و موارد مشابه داشته ایم ولی بازهم باید تلاش کرد تا تجهیزات با کیفیت تری که قدرت رقابت با نمونه خارجی داشته باشند تولید شود.

وی اضافه کرد: ما نباید منتظر قهر و آشتی اروپا و غرب باشیم و باید طوری کار کنیم که بتوانیم نیازهایمان را با دانش و خلاقیت و تولید تجهیزات لازم و با کیفیت مرتفع سازیم و روی خود اتکایی بیشتر کارکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نیاز نیست ما برای ساخت برخی تجهیزات و دستگاههای بزرگ پزشکی مثل MRI وقت و بودجه ای هزینه کنیم چون این دستگاه توسط تعداد معدودی از کشورها تولید می شوند و زمینه کاربرد آن هم محدود است ولی ساخت و تولید انبوه سایر تجهیزات با کیفیت برای مصرف داخلی و صادرات از دغدغه های کشور ماست که بایستی توجه ویژه به آن بشود .

دکتر نیکبخت  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درخصوص معرفی تجهیزات پزشکی به مراکز بیمارستانی و جامعه را ضروری دانست و همکاری صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاریها را در این زمینه بسیار مؤثر عنوان کرد. 

 

۲۷ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید