اخبار

استاندار کرمانشاه : منزلت پرستار با نامگذاری روزآن بنام حضرت زینب (س) مشخص است

استاندار کرمانشاه  : منزلت پرستار با نامگذاری روزآن بنام حضرت زینب (س) مشخص است
استاندار کرمانشاه در جمع پرستاران حضور یافتند و از زحمات و تلاش های پرستاران برای ارتقاء بخش سلامت ودرمان بیماران تقدیر و تشکر کرد .

 استاندار کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی برگزار گردید در جمع پرستاران حضور یافتند و از زحمات و تلاش های پرستاران برای ارتقاء بخش سلامت ودرمان بیماران تقدیر و تشکر کرد .

ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه گفت: چه بالاتر از اینکه روز ولادت حضرت زینب (س) اسوه استقامت ، صبر و بردباری را به نام روز پرستاری نامگذاری کرده اند. و این جایگاه و ارزش کار شما را بیان می کند.

وی افزود: کسی نیست که در طول عمر از خدمات شما عزیزان بهره مند نشده باشد و بیشترین زحمت مسائل پزشکی به گردن شماست اینجانب از نزدیک در خدمت حوزه سلامت افتخار همکاری را داشته ام و سختی کار شما را از نزدیک دیده ام ،  من واقعاً به سهم خودم ازشما تشکر می کنم و سختی کار شما را درک می کنم و  دلسوزی ، انضباط کاری و تحمل شماست که به بیماران روحیه می دهد.

استاندارافزود: همه ما عزت و احترامی که برای امام حسین قائلیم برای حضرت زینب (س) نیز قائل هستیم چون ایشان قیام کربلا را زنده نگه داشته و اسراء را پرستاری کرد. قطعاً وزارت بهداشت ، قدر شما عزیزان را می داند  زیرا اگر پرستار نباشد پزشکی معنا نمی دهد حتی بعضی وقت ها شاهد کارهای بزرگی از پرستاران بوده ایم که خیلی مؤثر بوده است.

رضایی درپایان قول مساعد برای افزایش و ارتقاء وضعیت پرستاران را به این قشر زحمت کش دادند و عنوان کرد: مطمئن باشید آنچه که در توان داشته باشیم انجام می دهیم و به خاطر همه زحماتی که می کشید و به کسانی که در نهایت سختی و نیازمندی به شما رجوع می کنند کمک می کنید تشکر و قدردانی می کنم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم حضور استاندار در مراسم را حاکی از شناخت ایشان نسبت به حرفه پر مشقت پرستاری دانست و گفت: شما پرستاران باید به روز پرستار افتخار کنید چون سالروز ولادت حضرت زینب (س) ، مظهر استقامت ، صبر ، شکیبایی برای این روزانتخاب شده است.

دکتر محمدرضا نیکبخت افزود: شما پرستاران با تأسی از آن بانوی بزرگوار سختی و مشقت شغل خود را بخاطر رضای خدا تحمل می کنید و احترام شما به بیماران اجر و مزد معنوی دارد و درمان و کار پزشکان با زحمات شما تکمیل می گردد.

دکتر نیکبخت اضافه کرد: شما پرستاران در دوران جنگ خدمات شایان به مجروحان کردید و همپای پزشکان در درمان مجروحان تلاش نمودید .

رئیس دانشگاه در مورد تاریخ شکل گیری حرفه پرستاری گفت پرستاری همزاد زندگی اجتماعی است ولی به شکل حرفه ای و مدرن حدود یکصد سال در ایران و 200 سال در جهان سابقه دارد.

وی افزود: اولین کسی که رشته پرستاری را آموزش داد فلورانس نایتینگل بود و اکنون این رشته توسعه خوبی پیدا کرده و در ایران 146 دانشکده موجود است که در تربیت دانشجویان این رشته فعال هستند.

در این مراسم دکتر اشتریان رئیس دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه و احمدی رئیس اداره پرستاری دانشگاه نیز با ارائه گزارش ، این روز را به پرستاران تبریک گفتند.

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید