اخبار

نظام سلامت استان کرمانشاه امسال متحول می شود

نظام سلامت استان کرمانشاه امسال متحول می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در راستای ابلاغ سیاست های کلی نظام و عزم جدی دولت و مجلس در خصوص تحول نظام سلامت کشور در سال جاری، نظام سلامت در این استان نیز متحول خواهد شد.

مدیران دانشگاه در نشست طرح تحول نظام سلامت شرکت کردند.

دکتر محمد رضا نیکبختˈ روز چهارشنبه در این نشست گفت : یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب نارضایتی از وضعیت موجود نظام سلامت کشور است و بر ایجاد تحول در این نظام تاکید اساسی دارند.

وی در این نشست که در سالن اجتماعات مرکز توسعه برگزار شد ، با بیان اینکه در راستای اصلاح این نظام مجلس و دولت نیز در سال جاری عزم خود را جزم کرده اند، گفت: مهم ترین تغییر امسال نظام سلامت کشور، کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم است.

دکتر نیکبخت ادامه داد: اکنون حدود 75 درصد هزینه های درمانی از طرف بیماران و بین 30 تا 40 درصد از سوی وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر پرداخت می شود که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب این روند باید اصلاح شود و بیماران به جزء رنج بیماری، رنج دیگری را تحمل نکنند.

وی افزود: از دیگر تحولات نظام سلامت کشور در سالجاری، ایجاد تغییر در ساختار و شکل ظاهری بیمارستان ها و مراکز درمانی است که این مهم در استان کرمانشاه نیز اجرایی خواهد شد.

نیکبخت، کاهش هزینه درمان بیماران صعب العلاج و خاص، چاره اندیشی برای کاهش داروهای گران قیمت و توجه به مشکلات مناطق محروم و مرزی را از دیگر برنامه های هدفمند تحول نظام سلامت کشور طی امسال عنوان و اظهار کرد: تمامی این موارد به محض تخصیص بودجه و به احتمال زیاد از اوایل خرداد ماه امسال در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام موارد فوق در نظام سلامت استان کرمانشاه نیز به اجرا در خواهد آمد، تاکید کرد: امسال تحولی جدی در جهت ارتقای نظام سلامت این استان ایجاد خواهد شد.

دکتر نیکبخت گفت: در این راستا در هفته جاری یک دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی و یک دستگاه سی تی اسکن برای بیماران استان با صرف هزینه 70 میلیارد ریال خریداری شد تا با این اقدام باری از دوش بیماران نیازمند کرمانشاهی و استان های همجوار برداشته شود.

وی افزود: البته برای ایجاد تحول در نظام سلامت علاوه بر همکاری مسوولان به تلاش همگانی یکایک افراد جامعه نیاز است.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید