اخبار

در زمان تغذیه کودک چه نکات بهداشتی را رعایت کنیم

در زمان تغذیه کودک چه نکات بهداشتی را رعایت کنیم
قبل از غذا دادن به کودک، دست های کودک را بشویید وغذا را با قاشق یا فنجان تمیز به کودک بدهید و هرگز از بطری برای تغذیه او استفاده نکنید.

شهلا شاطر آبادی کارشناس کودکان مدیریت خانواده معاونت بهداشتی در خصوص  نکات بهداشتی که  در زمان تغذیه کودک باید رعایت شود گفت  قبل از آماده کردن غذا دست ها را با آب و صابون بشویید واز غذاهای تازه که ظاهر و بوی مطبوع دارد استفاده کنید همچنین غذاهای فاسد شدنی مثل گوشت و شیرو... و غذاهای پخته را در یخچال نگه دارید.  

  وی تاکید کرد در صورت نبودن یخچال ، غذای پخته را بپوشانید و ظرف دو ساعت مصرف نمایید  و اگر غذا را به مدت طولانی تر نگه داری می کنید باید آن را دوباره طوری گرم کنید که کاملاً داغ شده و بجوشد تا هر نوع عامل بیماری زا آن را ازبین برود.

وی یادآور شد    قبل از غذا دادن به کودک، دست های کودک را بشویید وغذا را با قاشق یا فنجان تمیز به کودک بدهید و هرگز از بطری برای تغذیه او استفاده نکنید.   خانه و محیط اطراف کودک را تمیز نگه دارید تا از پرورش موش و حشرات جلوگیری به عمل آید و کهنه های کثیف کودکان را بی درنگ بشویید یا آنها را در یک کیسه پلاستیکی دور از دسترسی حشرات بگذارید.      

   وی در خاتمه افزود  بعد از توالت رفتن و پس از شستشوی کودک دست ها را با آب و صابون بشویید و  غذاو ظروف را بوسیله پوشاندن از دسترس حشرات، موش، سوسک و آلودگی به گردوغبار محافظت نمایید.

 

 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید