اخبار

اجرای طرح نظام سلامت سهم پرداختی بیماران را به هشت درصد کاهش داد

اجرای طرح نظام سلامت سهم پرداختی بیماران را به هشت درصد کاهش داد
دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هم اکنون سهم پرداختی بیماران در بیمارستان های دولتی کشور به هفت تا هشت درصد کاهش یافته است
دکتر ˈمحمد آقاجانیˈ روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: علاوه بر کاهش چشمگیر سهم پرداختی بیماران در بیمارستان ها، حفظ شان و کرامت مردم، افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی، ترویج زایمان طبیعی، قیمت گذاری هزار و 300 قلم کالای اصل در تجهیزات و اقلام پزشکی، کنترل بازار و بهبود سرعت پرداخت پرسنلی از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح مهم در کشور بوده است.

وی با بیان سلامت محور توسعه همه جوامع است، گفت: پس از پیروزی انقلاب تاکنون تلاش های ارزنده ای برای گسترش عدالت در نظام سلامت کشور انجام شد اما مهم ترین و بارزترین این تلاش ها اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که در دولت تدبیر و امید پایه گذاری و عملیاتی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این طرح با هدف برطرف سازی سه نیازعمده مردم در حوزه سلامت شامل کاهش هزینه های درمانی، دسترسی عادلانه به امکانات درمانی و کیفیت بخشی خدمات درمانی اجرا شد که دستاوردی بزرگ برای کشوراست وهمه باید قدردان آن باشیم و به پیشبرد آن در سال های پیش رو کمک کنیم.

وی گفت: در این طرح با انصراف اقشار پردرآمد کشور از دریافت یارانه ، تعداد 558 بیمارستان دولتی کشور مورد توجه مالی ویژه دولت قرار گرفت و نتیجه آن کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم بود که رضایت کامل عموم را نیز به دنبال داشت.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه پرداخت یارانه به تمامی ایرانیان اعم از غنی و نیازمند کاری بیهوده وعبث بود، اظهار داشت: دولت یازدهم در نگاهی متفاوت از دولت های نهم و دهم در راستای اصلاح روند توزیع یارانه گام برداشت و درآمد حاصل را صرف برطرف سازی مشکلات درمانی مردم کرد.

وی گفت: در این طرح علاوه بر بیماران به کسب رضایت کارکنان بخش سلامت و درمان نیز توجه شده و بر این اساس نوع بازتوزیع منابع در میان این کارکنان در دست اقدام است.

۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید