اخبار

اورژانس کرمانشاه آماده اعزام نیرو به استان ایلام است

اورژانس کرمانشاه آماده اعزام نیرو به استان ایلام است
تاکنون در زمینه امدادرسانی به این استان از اورژانس کرمانشاه درخواست کمک نشده است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اورژانس کرمانشاه آماده اعزام نیرو به استان ایلام است، گفت: تاکنون درخواستی در خصوص اعزام نیرو نشده است.

اکبر آزادی به زلزله های صبح امروز ایلام اشاره و تصریح کرد: تاکنون در زمینه امدادرسانی به این استان از اورژانس کرمانشاه درخواست کمک نشده است.

آزادی گفت: اورژانس کرمانشاه آمادگی دارد تا در صورت درخواست نیاز، نیروهای خود را به این استان اعزام کند.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اورژانش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه احتمال وقوع زلزله همیشه وجود دارد، گفت: مردم می توانند با رعایت برخی نکات ایمنی پیش از وقوع زلزله جان خود و افراد خانواده را نجات دهند.

وی اظهار کرد: افراد باید پیش از وقوع زلزله نقاط امن خانه را شناسایی کرده و به افراد خانواده نشان دهند تا همه در هنگام وقوع زلزله به این مکان ها پناه برند.

آزادی بر لزوم وجود جعبه کمک های اولیه در منزل و خودرو تاکید کرد و افزود: در جعبه کمک های اولیه باید لوازمی از جمله باند، گاز، چسب زخم و بتادین باشد تا بتوان در مواقع ضروری از آن به منظور کمک به مصدومین احتمالی استفاده کرد.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اورژانش استان کرمانشاه عنوان کرد: افراد باید کوله های امدادی را نیز در منزل نگهداری کنند و آن را در دسترس بگذارند تا در موقع لزوم بتوانند آن را با خود ببرند.

وی تصریح کرد: در این کوله ها باید لوازمی از جمله آب معدنی، غذاهای کنسرو شده، سوت، چراغ قوه و پتوی مسافرتی قرار داده شود.

وی هشدار داد: افراد به هنگام خواب باید از وسایل سنگین فاصله گرفته و تخت خود را در محلی قرار دهند که احتمال سقوط اشیاء بر روی آنها وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین باید از قراردادن اشیاء سنگین در مسیرهای خروجی منزل اجتناب کرد، زیرا در هنگام وقوع زلزله احتمال سقوط این وسایل وجود داشته و می تواند مانع خروج افراد از محل شود.

آزادی در پایان خاطر نشان کرد: افراد باید محل قرارگیری شیرهای اصلی آب، گاز و برق را به افراد خانواده نشان دهند تا در هنگام وقوع زلزله هر یک از افراد برای بستن شیرهای اصلی اقدام کنند.


۲۷ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید