اخبار

ملاک های یازده گانه دکتر کریم برای موفقیت دانشجویان جدیدالورود

ملاک های یازده گانه دکتر کریم برای موفقیت دانشجویان جدیدالورود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمان کرمانشاه نخستین شرط موفقیت دانشجویان را توکل بر خدا دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمان کرمانشاه نخستین شرط موفقیت دانشجویان را توکل بر خدا دانست.

دکتر حسین کریم که در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه سخن می گفت ضمن تبریک موفقیت دانشجویان در راهیابی به دانشگاه افزود : برای رسیدن به موفقیت باید اهداف و شروطی را درنظرداشت که نخستین آنها توکل برخداست .

وی با ذکر این نکته که در کنار سعی و تلاش جدی و تمرین و تحصیل در همه حال باید برخدا توکل کرد ، بلند همتی و بلند نظری را نیز در راه موفقیت مهم ارزیابی کرد و گفت : اگر دانشجو می خواهد به موفقیت دست پیدا کند باید اهداف بلند را برای خود طراحی کند و با جدیت برای رسیدن به چشم اندازی که برای خود طراحی نموده است ،حرکت کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه عزم و اراده را از جمله نکات کلیدی در موفقیت تفسیر کرد و خطاب به دانشجویان گفت : شما همانگونه که برای پیروزی در کنکور زحمت کشیدید باید از همین امروز با اراده قوی و قدرت و تلاش فراوان  به دنبال دست یافتن به قله های پیشرفت و موفقیت باشید.

دکتر کریم مدیریت زمان را یکی از شروط لازم برای دانشجویان عنوان کرد و گفت : هرکسی به ویژه دانشجویان اگر مدیریت زمان را فرانگرفته و از زمان خود استفاده نکنند قطعا چیز با ارزشی را از دست می دهند به گونه ای که آنچه در آینده نصیب شما می شود در گرو مدیریت صحیح زمان در حال حاضر و در دوران دانشجویی است.

این پزشک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق با تشریح این نکته که عوامل انحراف در اطراف دانشجویان زیاد است بر لزوم هوشیاری دانشجویان در جهت سلامت جسم و روح تاکید نمود.

خلاقیت و نوآوری ازجمله دیگر مقوله های بود که دکتر کریم در نشست دانشجویان مطرح کرد و گفت : شما که وارد دانشگاه شده اید با دنیای دانش آموزی خداحافظی کرده اید و امروز دیگر باید با دیدی توام با خلاقیت به اطراف خود بنگرید و با تفکر خلاق در این عرصه وارد شوید .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر دوری از افسردگی و خمودگی ، شادی و نشاط را لازمه دانشجویی دانست و با تاکید بر این نکته که دانشجو باید هرچیزی را به سادگی نپذیرد بلکه برای قبول هر چیزی دلیل و مدرک علمی بخواهد از آنان خواست تا با تفکر نقادانه در دانشگاه به دنبال تحصیل علم و تحلیل مسائل باشند .

دکتر کریم دانشجویان را الگوهای جامعه دانست و تاکید کرد : دانشجو باید برای جایگاه خود ارزش قائل شود و هر پوشش و رفتار و تفکری را نپذیرد بلکه همواره سعی کند به عنوان الگو در جامعه بدرخشد.

دکتر کریم دو شرط احترام به بزرگترها به ویژه اساتید و انتخاب دوست خوب را از ملاک های دانشجوی خوب عنوان کرد و گفت : ما همه شما دانشجویان را جزءاستعدادهای درخشان می دانیم  و باید برای حفظ این عنوان و محقق شدن آن تلاش کنید.

 

۱۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید