اخبار

خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان است

خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان است
در این مراکز مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی، توسط مشاورین مجرب در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد.

خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان بوده و مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی توسط مشاورین دوره دیده در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری وبدا، کارشناس ایدز وبیماریهای آمیزشی گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی به مناسبت هفته جهانی ایدز ( هشتم تا چهاردهم آذر ماه ) گفت : اگر کسی مشکوک به ابتلای به ایدز می باشد و یا نیاز دارد در خصوص ایدز اطلاعات بیشتری کسب نماید،  می‌تواند به نزدیک‌ترین مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری محل سکونت خود مراجعه کند.

علی کماسی گفت: در این مراکز کلیه خدمات شامل آموزش، مشاوره، آزمایش اچ‌آی‌وی و وسایل پیشگیری از انتقال بیماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه‌ می‌شود. مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور فعالیت  می نمایند. . فعالیت این مراکز در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی است.

وی تاکید کرد آموزش، مشاوره و آزمایش محرمانه و رایگان به منظور تشخیص اچ‌ای وی، خدمات کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد ( توزیع سرنگ، سوزن ) و سایر وسایا پیشگیری از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می گردد.

افرادی که می توانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری بهره مند شوند عبارتند از :کلیه کسانی که تمایل به کسب اطلاعات در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی دارندگروه هایی که در معرض بیشترین خطر برای ابتلای به اچ‌آی‌وی هستند (شامل مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، افراد دارایارتباط جنسی غیر ایمن و محافظت نشده )مبتلایان به اچ‌آی‌وی- ایدز  و خانواده های آنها،افراد مبتلا به بیماری های آمیزشی و نیز افراد تماس یافته با خون و ترشحات آلوده به اچ‌آی‌وی.     

کماسی افزود خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان بوده و مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی توسط مشاورین دوره دیده در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد. لذا جهت انجام مشاوره و یا طرح سوالات درباره ایدز می توان به هر یک از این مراکز مراجعه نمود.

کارشناس گروه بیماری های آمیزشی گفت:مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سامانه تلفنی 118  تحت عنوان "مراکز مشاوره ایدز"  ثبت شده است. پس در سراسر کشور می توان از طریق تماس با تلفن 118 آدرس و تلفن مراکز فوق را جویا شد.

آدرس و شماره تلفن مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شهر کرمانشاه : میدان رفعتیه مرکز بهداشتی درمانی رفعتیه ،طبقه دوم 37274623-37231414 می باشد و در تهران تلفن های   66593030- 66581517 و 66038920  پاسخگوی سوالات شهروندان در زمینه ایدز هستند و در صورت لزوم جهت انجام آزمایش رایگان و محرمانه آدرس نزدیک ترین مرکز مشاوره را معرفی می کنند.

 

۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید