اخبار

استاندار کرمانشاه: قادریم خدمات درمانی مناسبی به بیماران عراقی ارائه دهیم

استاندار کرمانشاه: قادریم خدمات درمانی مناسبی به بیماران عراقی ارائه دهیم

استاندار کرمانشاه گفت: در جهت توسعه توریسم درمانی قادریم خدمات بهداشتی درمانی مناسبی در استان به بیماران عراقی ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جلسه ای که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای هئیت رئیسه و روسای بیمارستان های استان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت حوزه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست، گفت: از بدو ورود به استان این بخش را از مهمترین اولویت‌های کاری خود اعلام کرده و با حساسیت موضوع بهداشت و درمان را مورد پیگیری قرار داده‌ام.

وی امنیت و بهداشت و درمان را از حوزه‌های بسیار مهم و موضوعاتی برشمرد که همواره با زندگی روزمره مردم ارتباط نزدیکی دارند و اظهار کرد: همواره از مسئولین درمانی استان خواسته ایم که نهایت اهتمام و پیگیری خود را برای حرکت به سمت توسعه بخش بهداشت و درمان بکار گیرند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح نظام سلامت توسط دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: این طرح یک انقلاب اساسی در حوزه درمان کشور ایجاد کرد که سال ها برای مردم یک آرزو بود، لذا به جهت این کار مهم و اساسی باید از ریاست جمهور و وزیر بهداشت تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشیم.

 رضایی بیان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های مجموعه استانداری و همچنین پیگیری دستورات معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تحول خوبی در حوزه  بهداشت و درمان استان صورت گرفته، لذا امیدواریم با ادامه انجام این گونه اقدامات همواره شاهد تحول اساسی و پیشرفت روزافزون این بخش در استان باشیم.

وی همچنین موضوع توریسم درمانی را با توجه به هم مرزبودن استان با کشور عراق یکی از برنامه‌های در حال اجرا برشمرد و گفت: با توجه به هم مرزن با کشور عراق و همچنین داشتن امکانات مناسب درمانی، استان قادر است که خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی به کشور عراق داشته باشد که این مهم حمایت و کمک وزارت بهداشت را می‌طلبد.

استاندار کرمانشاه بر واگذاری کارها و برنامه به بخش خصوصی تاکید کرد وگفت: اعتقاد دارم با مشارکت و همکاری بخش خصوصی کارها به شکل بهتری دنبال می شوند و در استان این آمادگی وجود دارد که برای توسعه و پیشرفت حوزه درمان و بهداشت کارها به بخش خصوصی واگذار گردد و ما در استان با جدیت کامل از همکاری بخش خصوصی حمایت و پشتیبانی می کنیم.

وی از معاون درمان وزارت بهداشت خواست که استان در اجرای توسعه برنامه های حوزه بهداشت و درمان با کمک بخش خصوصی به صورت الگو و پایلوت در سطح کشور مد نظر قرار گیرد.

دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی مناسبی که در استان وجود دارد پیشرفت های خوبی را در بخش بهداشت و درمان استان رقم زده است.

وی افزود: با وجود اینکه در طول یکسال گذشته اقدامات خوبی در استان برای پیشرفت حوزه درمان و بهداشت صورت گرفته، اما این استان دارای کمبودها و مشکلاتی مربوط به سال های قبل است که باید تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر درمانی در بخش‌های مختلف افزایش دهیم.

آقاجانی با بیان اینکه استان کرمانشاه به عنوان قطب درمانی منطقه غرب کشور مطرح است، گفت: یک طرح ملی آمایش سرطان را تدوین و آماده کرده‌ایم که این طرح در سه مرحلة به بیماران سرطانی خدمات ویژه ارائه می دهد، لذا از این جهت همه امکانات مختص این بیماری اعم از دستگاه‌های مورد نیاز و بخش های جراحی و تخصصی در قطب های درمانی احداث می شود که استان کرمانشاه در این راستا با توجه به مرکزیت غرب مورد توجه است.

وی بیان داشت: تمام نیازمندیهای بیماران سرطانی در قطب درمانی بررسی و انجام می شود که با اجرای آن دیگر نیازی به اعزام بیماران به تهران نخواهد بود.

وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی 164 مرکز تخصصی و فوق تخصصی سرطان در سطح کشور در سال ‌جاری به دو ‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در این راستا اقدامات لازم در حال انجام است.

وی همچنین توسعه و افزایش تعداد تخت های آی.سی.یو، توسعه اورژانس بیمارستانی و خدمات اورژانسی، توسعه بیمارستانهای هیات امنایی، ساخت 60 بلوک زایمان در سطح کشور،ساخت 250 مرکز پلی‌کلینیک، خرید تجهیزات پزشکی و مورد نیاز این بخش را برخی از برنامه های این وزارت برای سال جاری عنوان کرد.

 معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اعلام آمادگی استاندار برای حمایت از بخش خصوصی جهت پیشبرد کارها گفت: این اقدام استاندار کرمانشاه جای تقدیر ویژه دارد، لذا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید از این فرصت فراهم آمده استفاده کنند و با تلاش بیشتر بسترهای مناسبی را برای توسعه روز افزون بخش بهداشت و درمان در  استان ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: باید به فکر جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش درمان برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده باشیم و استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت های مناسب خود می تواند در این زمینه پیشرو باشد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید