اخبار

دکتر قادری : دفترچه های بیمه سلامت باید تا اول مرداد امسال تمدید اعتبار شوند

دکتر قادری : دفترچه های بیمه سلامت باید تا اول مرداد امسال تمدید اعتبار شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از لغو مصوبه قبلی مبنی بر اعتبار دفترچه های درمانی بیمه سلامت همگانی که تاریخ اعتبار آنها تمام شده خبرداد و گفت: پیش از این بخش نامه شده بود دفترچه هایی که اعتبار ندارند به شرط داشتن برگه تا آخرین برگ واز تاریخ صدور تا یکسال معتبر است که این بخشنامه هم اکنون لغو شده و این تاریخ به ابتدای مرداد ماه امسال تغییر کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ازلغوشدن مصوبه قبلی اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت خبرداد و گفت: افراد دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی که تاریخ اعتبار آنها به اتمام رسیده است، بایداز اول مردادبه تدریج نسبت به تمدیداعتبار دفترچه های خود اقدام کنند.

دکتر امید قادری در گفتگو با خبرنگار مهر، تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت استان کرمانشاه را یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد بیمه شده حدود ۶۲ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به پیشینه شکل گیری این بیمه گفت: در این سازمان هم اکنون پنج صندوق بیمه ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار(خانواده های تحت پوشش بهزیستی و بنیاد شهید)، روستاییان، ایرانیان و بیمه سلامت همگانی رایگان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه ای کارکنان دولت  ۱۶۳ هزار کارمند دولت، صندوق سایر اقشار ۶۱ هزار نفر، صندوق روستائیان ۶۳۶ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان ۲۲ هزار نفر و بیمه سلامت همگانی رایگان نیز تاکنون ۳۱۰ هزار و ۷۳۴ نفر را تحت پوشش دارند.

صدور ۳۱0هزار و ۷۳۴ دفترچه بیمه سلامت تاکنون

دکتر قادری از ثبت ۳۶۰ هزار تقاضای بیمه سلامت از اردیبهشت سال گذشته و همزمان با اجرای طرح تحول سلامت تاکنون خبرداد که ۳۱۰ هزار و ۷۳۴ نفر آن بررسی و دفترچه بیمه برای آنان صادر شده است و مابقی نیز در دست بررسی است که شرایط آنها برای گرفتن دفترچه بیمه سلامت احراز نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از لغو مصوبه قبلی مبنی بر اعتبار دفترچه های درمانی بیمه سلامت همگانی  که تاریخ اعتبار آنها تمام شده خبرداد و گفت:  پیش از این بخش نامه شده بود دفترچه هایی که اعتبار ندارند به شرط داشتن برگه تا آخرین برگ واز تاریخ صدور تا یکسال معتبر است که این بخشنامه هم اکنون لغو شده و این تاریخ به ابتدای مرداد ماه امسال تغییر کرد.

قادری ادامه داد: یعنی صاحبان دفترچه های بیمه سلامت همگانی که اعتبار آنها به پایان رسیده است باید از اول مرداد امسال به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه و نسبت به تمدید و تعویض دفترچه های خود اقدام کنند که با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: این به معنای این است که حتی اگر دفترچه ای تاریخ اعتبار نداشته باشد تا اول مرداد ماه می تواند به شرط داشتن برگه در مراکز درمانی از آن استفاده کند اما پس از این تاریخ از آنان پذیرفته نمی شود و باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، هزینه تعویض دفترچه ها را نیز 1000  تومان اعلام کرد.

 

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید