اخبار

سمینار یک روزه سیاستهای کلی جمعیت برگزار شد

سمینار یک روزه سیاستهای کلی جمعیت برگزار شد

سمینار یک روزه سیاستهای کلی جمعیت مبنی بر سلامت مادر و کودک صبح امروز با حضور مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و جمعی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی در سالن شهید نوروز نژاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در سخنانی برگزاری این سمینار را برای کرمانشاه ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه میزان باروری و نرخ رشد جمعیت این استان از حد معمول  8/2 کشوری پائین تر است و زیر خط جایگزین قرار دارد، برگزاری این چنین سمینارها و برنامه ریزی برای افزایش میزان باروری در استان کرمانشاه ضروری است.

دکتر مطلق با اشاره به بحث سلامت مادر و کودک افزود: وزارت بهداشت برای برخی از شهرستانها اقداماتی در زمینه سلامت مادر و کودک پیش بینی کرده و در شهرستانهای دیگر مثل کرمانشاه روی محور افزایش میزان باروری و حد جایگزین جمعیت تلاش هایی صورت داده است.

سخنران دیگر این همایش یک جمعیت شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی بود که  با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در کشورمان گفت:انتظار می رود که تا سال 2050 جمعیت ایران به 94 میلیون افزایش یابد که البته با توجه به برنامه ریزی ها و مداخلاتی که در جهت ازدیاد جمعیت و  باروری  انجام  گردیده است این روند روبه افزایش خواهد گذاشت.

دکتر عینی زیناب به روند افزایش نرخ امید به زندگی اشاره کرد و افزود: با یک روند افزایش نرخ امید به زندگی مواجه هستیم که برای نوزادان دختر و پسر 71 سال است که پیش بینی می شود این نرخ به 85 سال برسد. 

وی در ادامه گفت: جمعیت پایه هر جامعه ای است که رشد و توسعه کشور را به دنبال دارد که می طلبد سیاستهای جامعی در جهت ازدیاد جمعیت برنامه ریزی کنیم.

18 

18 

18 

18 

18

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید