اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بحرانی کمبود تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه خبرداد

رییس دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بحرانی کمبود تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه خبرداد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت بحرانی کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌های استان از تعداد زیاد بیماران و کمبود تخت به حالت انفجار رسیده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، دکتر «حسین کریم» در جمع خبرنگاران از خرید تجهیزات پزشکی به مبلغ 100 میلیارد تومان در یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این تجهیزات خریداری و برخی دیگر در حال خرید است که به‌زودی در استان نصب می‌شوند.

دکتر کریم خرید رادیوتراپی دوم بیمارستان امام رضا(ع) را از جمله این تجهیزات برشمرد و افزود: برای خریداری این دستگاه 17 میلیاردتومان هزینه شده است که امیدواریم به‌زودی نصب آن انجام شود.

 وی با اشاره به شمار فراوان بیماران سرطانی استان افزود: این تعداد بسیار بیماران و نیز از طرفی وجود تنها یک دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی غرب کشور در استان موجب ایجاد صف‌های طولانی رادیوتراپی شده بود که امیدواریم با نصب دستگاه دوم رادیوتراپی این مشکل تا حدی برطرف شود.

دکتر کریم هم‌چنین از صرف 12 میلیارد تومان برای تجهیز مرکز تصویربرداری فارابی خبر داد و گفت: تنها از این مقدار 7.5 میلیارد آن برای خرید ام.آر.آی هزینه شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود 2300 تخت بیمارستانی در سطح استان این تعداد تخت را پاسخگوی نیازهای استان ندانست و گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب ما به 6000 تخت نیاز داریم اما هم‌اکنون حداقل وجود 4300 تخت نیاز است و این یعنی این‌که ما به اضافه شدن 2200 تخت بیمارستانی نیاز داریم.

 کریم با بیان این‌که بیمارستان‌های استان از شمار فراوان بیماران و کمبود تخت در حالت انفجار قرار گرفته‌اند، گفت: ما نیاز داریم تا هر چه سریع‌تر اقدامات اساسی در جهت افزایش تخت‌های بیمارستانی صورت گیرد.

 وی اظهار کرد: هم‌اکنون پیگیر اجرای پروژه بیمارستان 540 تختخوابی هستیم و با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی استان توانستیم موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای افزایش شمار تخت‌های این بیمارستان به 750 تخت بگیریم که در نهایت با در نظر گرفتن متعلقات تعداد تخت‌های این بیمارستان به هزار تخت می‌رسد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در صورت راه‌اندازی این پروژه شاهد بهره‌برداری از اولین مگا هاسپیتال در کرمانشاه خواهیم بود.

 وی تصریح کرد: مقرر شده تا اعتبارات این پروژه در سفر هیئت دولت به استان مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 وی خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری راه‌اندازی این بیمارستان برنامه‌های توسعه‌ای بیمارستان‌های موجود را نیز پیگیری می‌کنیم.

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید