اخبار

گزارش ایسنا از افتتاح clean room را ببینید

گزارش ایسنا از افتتاح clean room  را ببینید

 گزارش ایسنا از افتتاح clean room  را ببینید

بزرگترین سایت تولید مواد سنتزی داروی کشور (clean room)، امروز (10 شهریورماه) با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم به راه‌اندازی این مرکز (clean room) در کرمانشاه به عنوان سومین مرکز اینچنینی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها دو مرکز در شهر تهران فعالیت دارند و با راه‌اندازی سومین مرکز در کرمانشاه، راه‌اندازی هفت مرکز (clean room) دیگر را در برنامه داریم.

ملک زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت برای هر مرکز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است، گفت: مرکز (clean room) کرمانشاه در زمینه تولید مواد اولیه دارو فعالیت خواهد کرد.

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در آیین افتتاح این مرکز با تاکید بر لزوم تبدیل دانشگاه از یک ستاد اجرایی صرف به یک مرکز پژوهش محور، اظهار کرد: قطعا در مقطع کنونی نیاز به پژوهش بیش از هر زمان دیگر برای پیشبرد کشور احساس می‌شود.

وی توسعه و توجه به امر پژوهش را یکی از اهداف اصلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: تلاش داریم تا بتوانیم از طریق توسعه تحقیقات به فناوری‌های کاربردی برسیم و از تمام محققانی که در این زمینه فعالیت کنند با جدیت تمام حمایت می‌کنیم.

کریم از اجرای پرونده سلامت الکترونیک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سلامت با استفاده از فناوریهای جدید یاد کرد و افزود: خوشبختانه اجرای پایلوت این طرح در شهرستان پاوه با موفقیت انجام شد و تلاش داریم تا تمام استان را زیر پوشش این طرح ببریم که در این زمینه قطعا نیازمند مساعدت مسئولین وزارت بهداشت هستیم.

دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این آیین با اشاره به فعالیت سه ساله برای راه اندازی این مرکز (clean room) در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه به عنوان دومین استان پس از تهران صاحب مرکز (clean room) می شود و مواد اولیه تولید دارو در این مرکز ساخه می‌شود.

وی اعتبار صرف شده برای راه اندازی این مرکز را 4.5 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در این مرکز در حال حاضر تولید مواد اولیه سه داروی "پرامی پکسول"، "دونپزیل هیدروکلراید" و "دولوکستین" انجام می‌شود.

نجفی با بیان اینکه فناوری تولید این مواد جزو فناوری های "های تک" است، گفت: در حال حاضر در این مرکز برای تولید سنتز مواد اولیه شش تا هفت داروی دیگر نیز ظرفیت داریم.

۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید