اخبار

درهنگام خانه تکانی برای حفظ سلامت دست ها مراقب پوستتان باشید

اگزمای پوستی که با خارش و قرمزی پوست و پوسته‌پوسته شدن مشخص می‌شود به دلیل مواد آلرژن یا مواد التهاب‌زا ایجاد می‌شود.
درهنگام خانه تکانی برای حفظ سلامت دست ها مراقب پوستتان باشید

اگزمای پوستی که با خارش و قرمزی پوست و پوسته‌پوسته شدن مشخص می‌شود به دلیل مواد آلرژن یا مواد التهاب‌زا ایجاد می‌شود.

بسیاری از افرادی که به اگزما مبتلا هستند بر این باورند که برخی کارها می تواند این بیماری را در آنها تشدید کند. این عوامل تشدید کننده بیماری که به صورت علمی هم ثابت شده اند شامل موارد زیر می شود: استرس های روحی و جسمی, عادت ماهانه برای خانم ها, انواع مختلف بیماری ها, برخی از انواع غذاها, تغییرات آب و هواییپیشگیری از اگزما در افراد بسیار دشوار است، اما در عین حال روش های گوناگونی وجود دارد که افراد با استفاده از آن می توانند خود را در مقابل این عارضه ایمن کنند و به هنگام ابتلا، ظرف مدت زمانی کوتاه درمان شوند.
آخرین بررسی هایی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد، نوعی باکتری که در حالت عادی در پوست همه افراد زندگی می کند و به عنوان عامل اصلی در بروز این بیماری محسوب می شود. خاراندن پوست به هنگام ابتلا به اگزما می تواند لایه بیرونی پوست را از بین ببرد و راه ورود این باکتری ها به بدن را آزاد کند.بهترین درمان هایی که برای بیماری اگزما وجود دارد شامل کرم های نرم کننده، پمادها، نرم کننده های مایع برای شستشوی محل مورد نظر، کرم های آنتی بیوتیکی و ... می شود.
 اگر محل بروز اگزما بر روی پوست شما بسیار خارش دارد و پس از مصرف داروهای یاد شده هنوز درمان نشده است، باید هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگرچه بیماری اگزما نمی تواند به طور کامل درمان شود، می توان آن را در حالتی نگه داشت که بیشتر پیشرفت نکند. به هر حال هر فردی می تواند با نخاراندن پوست، کاهش استرس، دوری از عوامل بروز اگزما، استفاده از روش های درمانی موجود و ... خود را در مقابل این عارضه ایمن کند. کسانی که مبتلا به اگزمای پوستی هستند باید مراقب این مواد باشند: · مواد آلرژن مثل پوست حیوانات، گرد و غبار و مواد آلوده· هوایی خیلی خشک و سرد یا خیلی گرم· پوست خشک· مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده· پنبه، فیبرها· عطرها، برخی مواد‌ آرایشی و بهداشتی مخصوصا آنها که الکل دارند.
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید