اخبار

آیت‌الله علما خواستار جدیت در احداث همراه‌‌سراهای بیمار در کرمانشاه شد

آیت‌الله علما خواستار جدیت در احداث همراه‌‌سراهای بیمار در کرمانشاه شد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: برنامه احداث همراه‌‌سراهای بیمار در بیمارستان‌‌های استان کرمانشاه، به‌ویژه در حوزه بیماران خاص و سرطانی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز در نشست با خیرین سلامت کرمانشاه، اظهار کرد: برنامه احداث همراه‌‌سراهای بیمار در بیمارستان‌‌های استان کرمانشاه، به‌ویژه در حوزه بیماران خاص و سرطانی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: در فاز نخست در زمینی به ابعاد حداقل 200 مترمربع در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی مهمان‌سرایی برای پذیرش همراهان بیماران، با حمایت خیرین احداث شود.

امام‌جمعه کرمانشاه با تاکید بر حمایت اثرگذار از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیان داشت: احداث همراه‌سراها در بیمارستان‌های کرمانشاه نیاز به پیگیری دارد و نباید با ایجاد قوانین دست‌و‌پاگیر اداری برای عملیات ساخت‌وساز، خیرین را محدود کرد.

علما با بیان اینکه وضعیت بودجه و منابع مالی استان کرمانشاه مناسب نیست، افزود: ما مسئولان خیر زیادی در تهران داریم که اگر شناسایی شوند، بسیاری از مشکلات بیمارانی که برای ادامه درمان به پایتخت می‌روند، برطرف خواهد شد.

به گفته این مسئول، در رابطه با احداث همراه‌سراهای بیمار نباید کار را سخت گرفت، چرا که اگر مسئله بزرگ شود، کاری از پیش نخواهد رفت.

وی با تاکید بر این امر که خیر نباید وقت خود را صرف کارهای اداری کند، گفت: انجام تشریفات اداری برای ساخت همراه‌سرا و مهمان‌سراها در بیمارستان‌های کرمانشاه، به‌ویژه در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی از سوی مسئولان ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تعداد محدود خیرین استان، خواستار جلب مشارکت و هم‌افزایی خیرین جدید در استان کرمانشاه شد و گفت: آن‌چه در این راستا ضروری است شناسایی و جلب مشارکت خیرین جدید است.

به گفته علما، در استان کرمانشاه بسیاری از افراد علاقه‌مند به کار خیر و خداپسندانه با ثروت‌های نهفته وجود دارند که باید برنامه‌ریزی لازم برای ورود آن‌ها به این عرصه فراهم شود.

امام‌جمعه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: زمین‌هایی که برای شروع عملیات احداث، به خیرین حوزه سلامت و به‌طور ویژه در بخش بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص داده می‌شود، باید فارغ از گیرودار مسائل اداری، مالیات و سایر مشکلات باشد.

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید