اخبار

بخشدار ماهیدشت: تفکر تحول گرا و مشارکت عمومی عوامل تعیین کننده روستای سالم است

بخشدار ماهیدشت: تفکر تحول گرا و مشارکت عمومی عوامل تعیین کننده روستای سالم است

سمینار یک روزه روستای سالم صبح امروز هفدهم آبانماه در سالن اجتماعات بخشداری ماهیدشت با حضور ریاست دانشگاه ، مدیر کل بنیاد مسکن استان ،اعضای شورای اسلامی شهر ماهیدشت و معاون بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

نورالدین فرزادی پور بخشدار شهرستان ماهیدشت در این نشست گفت: اشتیاق زندگی در شهرها و ترک روستاها به وجود آمده است که هر چه جمعیت شهرها افزایش پیدا کند عوامل مورد سعادت بشر دچار آسیب می شود که کشور ما نیز  با مشکل مهاجرت از شهرها به روستاها روبه رو است.

وی راه جلوگیری از این رخداد تهدید کننده را توجه به روستاها دانست و گفت : اگر می خواهیم توسعه و پیشرفت پیدا کنیم باید باور داشته باشیم که محور توسعه انسان سالم است که باید زمینه زیست محیطی خوبی برایش فراهم باشد. این امر نگاه جدی برنامه ریزان و همه دستگاه های ارائه دهنده خدمات به روستاها را می طلبد.

فرزادی پور با اشاره به اینکه روستای چقاگینو به عنوان روستای سالم بخش ماهیدشت معرفی شده افزود: همه ما علاقه مندیم که تمام روستاهای ما ازشاخصهای روستای سالم که دسترسی به مراقبت بهداشتی مناسب ، محیط زیست سالم ، بهره مندی از امکانات تفریحی و فضای سبز مناسب است برخوردار باشند.

وی به نیازهای بخش ماهیدشت برای معیشت پایدار در روستاها اشاره کرد و گفت: تکمیل خط انتقال فاضلاب ، اصلاح نژاد دام برای میزان بهره وری روستائیان ، تکمیل طرح هادی ، اهداء تسهیلات مقاوم سازی و برگزاری کارگاه های آموزشی زیست محیطی از جمله نیازهایی است که باعث ماندگاری افراد روستا و ادامه معیشت آنهادانست.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید