اخبار

دکترکریم: آرزوی روستای سالم به تحقق پیوست

دکترکریم: آرزوی روستای سالم به تحقق پیوست

 دکتر کریم در مراسم نمادین روستای سالم که صبح امروز هفدهم آبانماه در بخش ماهیدشت برگزار شد گفت:  بزرگترین آرزوی من دیدن چنین روزی بود که امروز شاهد معرفی روستای سالم در یکی از بخش های کرمانشاه هستیم. 

وی با اشاره به اینکه این طرح نیاز به حمایت دارد و برای اولین بار در کشور مطرح شده است افزود: باید همگی دست به دست هم دهیم و این طرح را تا جایی که تمام روستاهای استان روستای سالم باشند پیش ببریم. 

دکتر کریم با اشاره  به اینکه مهاجرت به شهرها بحث جدی است که در کل کشور اتفاق افتاده است و این امر به علت عدم رفاه روستا اتفاق می افتد گفت: از آنجا که سلامت ، سعادت و آرامش در روستاها وجود دارد باید تغییراتی انجام دهیم که توسعه را که نیازمند زیرساخت های خوب است از روستاها شروع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی محور اصلی توسعه را انسان سالم و محور اصلی انسان سالم را محیط سالم دانست و گفت: برای اجرای کامل این پروژه ما نیازمند به چهار فاز هستیم که در ابتدا و فاز اول روستای سالم ، توانمندسازی روستا ، زیبا سازی و جذب توریست است.

وی با اشاره به اینکه بحث روستای سالم در کشور اولین بار است انجام می شود گفت: باید بتوانیم الگویی از روستای سالم بسازیم که بقیه استان های دیگر نیز از آن استفاده کنند.

مژده دکتر کریم به بخشدار ماهیدشت تصویب و جذب اعتبار 18 مرکز بهداشتی درمانی مجهز برای استان بود که یک باب از آن تا سال آینده در بخش ماهیدشت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز درمان بستر بخش ماهیدشت را از دیگر اقدامات در دست اجرا برای این بخش دانست.

 

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید