اخبار

اتوبوس "دیابت" در کرمانشاه به راه می‌افتد

اتوبوس "دیابت" در کرمانشاه به راه می‌افتد

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه از راه‌اندازی اتوبوس "دیابت" در سطح استان همزمان با هفته دیابت (23 تا 29 آبان ماه) خبر داد.

دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهار کرد: انجمن خیریه حمایت از بیمارن دیابتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و استانداری اتوبوسی را با هدف غربالگری دیابت در سطح استان طراحی کرده‌اند.

رضوان مدنی با بیان اینکه کرمانشاه چهارمین استان دارای اتوبوس دیابت می‌شود، گفت: این اتوبوس همزمان با هفته دیابت در سطح شهر کرمانشاه راه اندازی ‌می‌شود.

وی افزود: این اتوبوس هر هفته در سطح یکی از محلات شهر کرمانشاه استقرار پیدا کرده و بصورت رایگان از مردم آن محله آزمایش دیابت گرفته و آموزش‌ها، توصیه‌ها و راهکارهای درمانی را در زمینه این بیماری به آنها ارائه می‌دهد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از شهر کرمانشاه امیدواریم بتوانیم این اتوبوس را در سطح شهرستانهای مختلف استان نیز به حرکت در بیاوریم.

رضوان مدنی با اشاره به شیوع روز افزون بیماری دیابت در سطح کشور و استان گفت: این در حالیست که متاسفانه 50 درصد بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد، با انجام چنین طرح‌هایی بتوان به غربالگری و تشخیص دیابت در استان کمک کرده و افراد بیمار را شناسایی و راهکارهای درمانی و کنترل دیابت را در اختیار آنها قرار داد.

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید