اخبار

سنقروکلیایی آماده پیوستن به "جامعه ایمن" جهانی است

سنقروکلیایی آماده پیوستن به "جامعه ایمن" جهانی است

کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع اجرای طرح "جامعه ایمن" در شهرستان سنقروکلیایی از سال 1384 و  کاهش مطلوب تلفات حوادث در این شهرستان طی این سالها، از آمادگی این شهرستان برای پیوستن به "جامعه ایمن" جهانی خبر داد.

محمدرضا بیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح "جامعه ایمن"  از سال 1384 در استان، گفت: این طرح از همان سال بصورت پایلوت ابتدا درشهرستان سنقروکلیایی به اجرا درآمد و در حال حاضر اجرای آن در هفت شهرستان استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش 25 درصدی حوادث با تمرکز بر حوادث ترافیکی در طول هر پنج سال است.

بیات افزود: در این طرح آموزش‌ها و برنامه و راهکارهای موثر در جهت پیشگیری و کاهش تلفات حوادث و بویژه حوادث ترافیکی دنبال و اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این هدف با گذشت 10 سال از اجرای این طرح در شهرستان سنقر محقق شده است، گفت: تحقق اهداف طرح در سایر شهرستانها  با توجه به اینکه مدت طولانی از اجرای این طرح در آنها نمی‌گذرد نیازمند زمان بیشتری است.

کارشناس مسئول حوادث مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به دوبار بازدید نمایندگان سازمان بهداشت جهانی(WHO) از شهرستان سنقروکلیایی و نتایج و روند اجرای طرح اظهار کرد: با نظر مساعد این نمایندگان در حال حاضر شهرستان سنقر آماده پیوستن به "جامعه ایمن" جهانی است.

وی در ادامه به تلفات بالای تصادفات در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالانه نزدیک به 20 هزار نفر در تصادفات کشور کشته شده و 600 تا 700 هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که این امر علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت های مالی و اجتماعی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد که ضروری است در این زمینه هرچه سریعتر مسئولین چاره اندیشی کنند.

۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید