اخبار

رئیس انجمن چشم پزشکی کرمانشاه: آب مروارید، لکه زرد و آب‌سیاه شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در کرمانشاه است

رئیس انجمن چشم پزشکی کرمانشاه: آب مروارید، لکه زرد و آب‌سیاه شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در کرمانشاه است
رئیس انجمن چشم پزشکی استان کرمانشاه از شیوع بیماری‌های چشمی مرتبط با دیابت در استان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر حمید آریایی‌تبار در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار انجمن چشم پزشکی کرمانشاه از سه سال قبل و به پیشنهاد وزیر بهداشت، اظهار کرد: اکنون حدود 24 نفر از چشم پزشکان استان عضو این انجمن هستند.
وی ادامه داد: انجمن چشم پزشکی یک NGO است که هدف آن ایجاد هماهنگی بین اعضا و رفع مشکلات و همچنین تعامل با سایر نهادها است.
این فلوشیپ شبکیه ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به بیماران و درمان بیماری‌ها را از دیگر اهداف انجمن چشم پزشکان استان اعلام کرد.
آریایی‌تبار اعزام پزشکان متخصص به نقاط محروم با همکاری نظام پزشکی استان را از دیگر دستاوردهای این انجمن دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ای در این خصوص حدود دو ماه قبل اجرا شد که به مناطق دور افتاده استان رفتیم و پزشکان با هزینه و تجهیزات شخصی خود به بیماران نیازمند ارائه خدمات کردند.
وی در ادامه به مهمترین بیماریهای چشمی شایع در استان اشاره کرد و افزود: مشکلات چشمی در استان متفاوت است، اما می‌توان گفت بر اساس شرایط آب و هوایی استان بیماری‌های آب مروارید، لکه زرد و گلوکوم یا آب سیاه بیشترین شیوع را در کرمانشاه دارند.
رئیس انجمن چشم پزشکی استان کرمانشاه همچنین از شیوع بیماری‌های چشمی مرتبط با دیابت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: این عارضه بیشتر منجر به مشکلات شبکیه می‌شود که چون اکثر مردم در نواحی دورافتاده با آن  مواجه می‌شوند دیر برای درمان مراجعه می‌کنند و دیگر روش‌های درمانی نتیجه خاصی نمی‌دهد.
به گفته این پزشک، تنها راه پیشگیری از این بیماریها کنترل دیابت بین مردم است.
آریایی‌تبار در ادامه به پتانسیل‌های چشم پزشکی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) استان مرکز اصلی چشم پزشکی در غرب کشور است که در رشته‌های مختلف مانند بیماری‌های چشم کودکان، انحرافات چشمی، بیماری‌های قرنیه و شبکیه و ... اساتید خوب و مجربی دارد.
وی از برخی کمبودها که البته مختص به کرمانشاه نیست و در کل کشور وجود دارد هم خبر داد و یادآوری کرد: در رشته‌های پاتولوژی چشم، بیماری‌های ژنتیکی چشم، بیماری‌های التهابی چشم  و ... حتی در دانشگاه‌های مادر کشور هم کمبود داریم و تعداد افراد متخصص انگشت شمار است.
رئیس انجمن چشم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حوزه امکانات کمبود زیادی نداریم، اما نیازمند ارتقاء امکانات چشم پزشکی استان به آخرین دستاوردها هستیم.
به گفته آریایی‌تبار تحریم‌ها نیز در این بین بی اثر نبوده است.

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید