اخبار

بزرگترین مرکز مهارتهای بالینی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

بزرگترین مرکز مهارتهای بالینی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

بزرگترین مرکز مهارتهای بالینی غرب کشوربا حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شهردار کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر پگاه پروین زاد رئیس مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اشاره به نام گذاری این مرکز به نام مرحوم عزت الله صادقی، اظهار داشت: مرکز مهارتهای بالینی کرمانشاه در فضایی بالغ بر 700متر مربع به عنوان بزرگترین مرکز مهارتهای بالینی غرب کشور و چهارمین مرکز بالینی کشور از نظر امکانات و وسعت به بهره برداری رسید.
وی خاطر نشان نمود: کاری که در این مرکز انجام می شود آموزش دانشجویان علوم پزشکی در خصوص مهارتهای عملی که محیط استاندارد از پبش آماده شده و هدفمندی برای آموزش مهارتهای عملی در تمام مقاطع است و دراین راستا از مدل های به روز دنیا استفاده می شود.
مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی به ویژگی های این مرکز اشاره نمود و گفت: در این مرکز دانشجویان به جای اینکه روی بیمار تمرین کنند تامهارت های لازم را کسب کنند اول روی مدل و مانکن آموزشی کار می کنندو باید آزمون های خاصی را پشت سر بگذارند تا درجه تبحر آنان مشخص شودسپس اجازه انجام مهارت روی بیمار را دارند.
وی تاکید کرد: این کار دو مزیت دارد؛ اول اینکه حقوق و اصول ایمنی بیمار بیشتر حفظ می شود و دوم اینکه مطمئن می شویم که دانشجویان ما تحت یک استاندارد آموزشی مهارتها را فراگرفته اند.
دکتر پروین زاد بودجه صرف ساخت این مرکز را 3میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح نمود: فعالیتهای عمرانی ساخت این مرکز از سال 93آغاز شده است و درصورت خرید امکانات و تجهیزات بیشتر قابلیت و توانایی آموزش به سایر ارگان های استان و نیز استان های همجوار را خواهد داشت.
گفتنی است به درخواست استاندارکرمانشاه و ریاست دانشگاه افتتاح این مرکز که به نام دکتر عزت اله صادقی نامگذاری شده است به دست فرزندان آن مرحوم صورت گرفت.

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید