اخبار

ریاست دانشگاه: همه دانشگاهیان برای جلب حمایت عمومی از فرهنگ اهدای عضو تلاش کنند

ریاست دانشگاه: همه دانشگاهیان برای جلب حمایت عمومی از فرهنگ اهدای عضو تلاش کنند

ریاست دانشگاه از تمام اعضای خانواده بزرگ دانشگاه خواست برای جلب حمایت عمومی از فرهنگ اهدای عضو تلاش کنند .

دکتر حسین کریم که دوشنبه در جلسه هماهنگی مسئولین واحدهای مرتبط با اهدای عضو در دفتر ریاست سخن می گفت با اشاره به  اهمیت مساله اهدای عضو در کار پزشکی و وابستگی حیات بسیاری از بیماران به افزایش آمار اهدای عضو افزود:با توجه به فرهنگ شهادت پروری ایرانیان و روحیه سخاوتمندانه آنان باید شاهد آمار بسیار بیشتری از اهدای عضو در استان باشیم.

وی گفت: حادثه خبر نمی کند و ممکن است نیاز به کلیه، ریه، قرنیه، قلب و ... برای شخص یا نزدیک ترین افراد هر خانواده ای اتفاق بیوفتد ، بنابراین از همین امروز همه باید به ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو بپردازند و از تمام ظرفیت ها در این مسیر بهره گیرند.

ریاست دانشگاه از نقش بی بدیل روحانیون و امامان جمعه، ورزشکاران ، هنرمندان و اساتید دانشگاه در این زمینه سخن گفت و خواستار مشارکت آنان در ترویج این فرهنگ انسان دوستانه شد.

گفتنی است دراستان کرمانشاه تاکنون 7 مورد موافقت خانواده های بیماران مرگ مغزی با اهدا انجام گرفته و دانشگاه علوم پزشکی با ابلاغ دستورالعملی داخلی در نظر دارد ضمن هماهنگ کردن فعالیت ای دانشگاه در زمینه اهدای عضو به ترویج هرچه بیشتر این مساله در میان آحاد جامعه بپردازد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید