اخبار

ریاست دانشگاه: سال 95 سال بهداشت و توسعه روزافزون آن است

ریاست دانشگاه: سال 95 سال بهداشت و توسعه روزافزون آن است

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست هماهنگی برنامه عملیاتی کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی - عروقی شهرستان پاوه توسط گروه بیماریها و آموزش سلامت معاونت بهداشتی در تاریخ یکم اسفند ماه با حضور ریاست دانشگاه ، معاونت امور بهداشتی  و همکاران معاونت بهداشتی برگزار گردید .

در این نشست دکترسارا شاه آبادی کارشناس برنامه آموزش سلامت  با بیان اینکه بیماری های قلبی – عروقی جز یکی از 10 علت اصلی مرگ در دنیاست گفت تغییرات در نحوه تغذیه ، فعالیت فیزیکی و استعمال دخانیات از تغییرات مهم افزایش روزافزون علت بروز  بیماریهای قلبی – عروقی  است .

وی ادامه داد :یکی از معضلاتی که جوامع با آن درگیر هستند ریز فاکتورهاست و خودمراقبتی جهت ارتقای سلامت اهمیتی خاص دارد که با هدفمند شدن برنامه ها ی آموزش سلامت  تمرکز روی آن صورت گرفته است .

دکتر کریم نیز با تاکید بر اینکه بر اینکه روش های سنتی آموزش بهداشت امروزه جوابگوی سیستم نیست و روش های آموزش بهداشت باید نوین ، به روز ،اثر بخش ومتناسب با فرد باشد گفت: باید از روشهای جدید آموزش بهداشت در دنیا بهره بگیریم تا به گروه های هدف از جمله دانش اموزان دسترسی داشته باشیم.

ریاست دانشگاه ضمن تاکید بر اینکه سال 95 سال بهداشت وموفقیتهای پیشروی آن خواهد بود افزود: با توجه به آغاز طرح تحول بهداشت در حوزه بهداشت سال آینده را می توان سال شکوفایی این حوزه دانست.

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید