اخبار

در صددیم طرح ملی روستای پاک با برند کرمانشاه در کشور معرفی شود

در صددیم طرح ملی روستای پاک با برند کرمانشاه در کشور معرفی شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صددیم تا طرح ملی روستای پاک با برند این استان به کشور شناسایی و معرفی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حسین کریم روز دوشنبه در آیین جشن روستای پاک که در روستای پاطاق سرپل ذهاب برگزار شد؛ هدف از اجرای طرح روستای سالم و پاک را جلب و جذب بیشتر گردشگران و مسافران عنوان کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت های لازم توسعه در روستاهای پاک و مورد هدف فراهم شود.
وی با اشاره به اقدام های خودجوش اهالی روستای پاطاق سرپل ذهاب در راستای حفاظت و پاسداری از محیط زیست اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید برنامه ریزی طولانی مدت در دستور کار قرار گیرد و گام های موثرتری در این راستا برداشته شود.
وی با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بیان کرد: طرح روستای سالم در واقع معرفی شاخص ها و ملاک های لازم برای مقابله و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و همچنین حفاظت و پاسداری از منابع زیست محیطی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه؛ از عوامل مهم در شکل گیری و ایجاد روستای پاک و سالم را الگوی برداری مناسب، مشارکت مردم و همراهی و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی ذکر کرد.
کریم در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح تحول نظام سلامت را از جمله اقدام های ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستانی خدمات رسانی مطلوب به مردم به وِیژه اقشار آسیب پذیر جامعه توصیف کرد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در ادامه این آیین روستای پاک و سالم پاطاق را الگوی مناسبی برای دیگر شهرستان های استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: امید است در راستای رسیدن به جامعه ای سالم برای حفاظت از منابع زیست محیطی اهتمام بیشتری صورت گیرد.
جهانبخش حیدری؛ با اشاره به وجود 224 اثر تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی در سرپل ذهاب ادامه داد: از این تعداد 146 اثر تاکنون به ثبت ملی رسیده و بسترهای مناسبی وجود دارد تا با پیگیری های مستمر دیگر آثار نیز به ثبت برسد.
وی خاطرنشان کرد: سرپل ذهاب با در اختیار داشتن طبیعت بکری و زیبا زمینه ساز افق های روشن است که همه مردم با بهره گیری و حفظ و حراست از آن باید شرایطی را ایجاد کنند تا همه گردشگران بتوانند به مناطق مختلف این شهرستان سفر کنند تا صنعت گردشگری در این منطقه بیش از پیش رونق یابد.
وی گفت: توسعه، عمران و آبادانی در روستاها هم در امر تولید و چه در ایجاد و تامین امنیت تاثیر بسزایی دارد که این امور باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز با قدردانی از حضور خودجوش مردم در راستای ایجاد روستای سالم اظهار داشت: انتخاب روستای پاطاق بعنوان روستای سالم به منظور تشویق و ایجاد رقابت در امر پاکیزگی روستا و تشویق روستاییان به امر بهداشت است.
احسان مهری افزود: با بررسی کارشناسان و سنجش معیارها و ملاک های مشخص روستای پاطاق سرپل ذهاب بعنوان روستای سالم و پاک معرفی شده است.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه 85 هزار نفر جمعیت دارد و روستای پاطاق این شهرستان نیز با 240 نفر جمعیت در قالب 79 خانوار بعنوان روستای سالم این شهرستان معرفی و انتخاب شد.
سرپل ذهاب دارای 141 دهیای فعال و 226 روستا با جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر است.

1
1
1
1
1

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید