اخبار

مدیر پروژه پرونده سلامت الکترونیک برکت تل : پرونده سلامت الکترونیک در کرمانشاه به عنوان الگوی کشوری مطرح می شود

مدیر پروژه پرونده سلامت الکترونیک برکت تل : پرونده سلامت الکترونیک در کرمانشاه به عنوان الگوی کشوری مطرح می شود

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی پروژه پرونده سلامت الکترونیک توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با مشارکت شرکت برکت تل در شهرستان محروم پاوه اجرا گردیده است .

به این منظور جهت پیشرفت پروژه و بمنظور هماهنگی و بهره برداری مانیتورینگ روم معاونت بهداشتی جلسه ای با حضور دکتر کریم ریاست دانشگاه ، دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی ،دکتر مظهری مدیر پروژه های سلامت الکترونیک برکت تل و بمنظور افتتاح این بخش تشکیل گردید.

از آنجا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارائه خدمات  الکترونیکی سلامت نسبت به استقرار سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان و سامانه های اطلاعاتی مراکز سلامت در هماهنگی با پایگاه ملی مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال با حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن داده ها و با اولویت شروع از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اقدام می نماید، کلیه مراکز سلامت اعم از دولتی و غیردولتی موظف به همکاری در این زمبنه می باشند.

در این نشستریاست دانشگاه با برشمردن مزایای سیستم پرونده سلامت الکترونیک بر رفع نقایص احتمالی آن تأکید کرد.

دکتر کریم گفت  یکی از مزایای این سیستم شناسایی افراد دارای بیمه در استان است و می توان استعلام بیمه را به صورت آنلاین راه اندازی کرد. ما تمام تلاش خود را برای راه اندازی مانیتورینگ روم ، خواهیم کرد.

همچنین هدف اصلی این برنامه ارتقاء کیفی و کمی خدمات سلامت بصورتی که صحیح تر، بموقع تر با کیفیت تر و اثربخش تر و اقتصادی تر صورت گیرد.

دکتر مظهری مدیر پروژه های سلامت الکترونیک برکت تل نیز ضمن بازدید از این پروزه گفت: ما به دنبال رشد و توسعه بهداشت در استان کرمانشاه هستیم  و تمام تلاش خود را می کنیم تا مدل پرونده سلامت الکترونیک ما به عنوان الگو در سراسر کشور اجرایی گردد.

از دستاوردهای این پروژه که در سیر خدمت به شهروندان تشکیل می شود می توان به قابل اعتماد بودن اطلاعات سلامت از نظر صحت ،حذف کاغذ و اسناد وقابلیت های گزارش گیری بسیار متنوع اشاره کرد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید