اخبار

راننده تاکسی و وزیر مردمی/ یادداشتی از مهدی محمدی

راننده تاکسی و وزیر مردمی/ یادداشتی از مهدی محمدی

راننده تاکسی و وزیر مردمی

"راننده تاکسی زرد رنگی در شهرستان صحنه کرمانشاه در ظهر یک روز داغ تابستانی در حالیکه خسته و عرق کرده به نظر می رسید، به سرعت خود را به کنار خودرو حامل شخصیت رساند و شروع کرد به بوق زدن انگار که می خواهد شخصیت رو برگرداند و راننده چیزی به او بگوید.
یکی از سرنشینان خودرو که متوجه سماجت راننده تاکسی می شود، وزیر بهداشت را متوجه او می کند.
دکتر هاشمی روی بر می گرداند و راننده که چهره عرق کرده اش غرق در شادی می شود، دست بر لب گذاشته و به نشانه قدردانی بوسه ای برای وزیر می فرستد. وزیر با لبخند برای او دست تکان می دهد و راننده شادمان و خرسند، سرعت خودرو خود را کم می کند و دور می شود."

این حکایت کوتاه و موارد مشابه آن نه تنها در صحنه کرمانشاه که کم و بیش در سراسر کشور و تمام شهرستانهایی که یک وزیر جهادی، خالصانه در آنها حضور پیدا کرده است میشد دید. اما به راستی چرا؟!
راز این محبوبیت و رمز این مقبولیت در چیست؟!

نگارنده بر این باور است که مردم هوشمندی مثال زدنی در درک صداقت، کوشندگی، و تلاش مستمر مسوولان دارند. آنها به درستی تشخیص می دهند که یک مسوول تا چه حد دلسوز آنان است و تا چه اندازه در فعالیت هایش منافع مردم را در نظر می گیرد و یا خود را وقف آنان کرده است.

آحاد جامعه اکنون و ۲ سال پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت ، به خوبی مزایای این طرح پیش رو را درک کرده اند. می توان گفت طی این دوسال درصد بالایی از خانواده های ایرانی برای مداوای بیماری خود یا اعضای خانواده به بیمارستان ها مراجعه کرده اند. آنان پس از ورود به بیمارستان با فضای متفاوتی رو به رو شده اند که به سادگی تفاوت آن با گذشته درک می شد. آنها بلافاصله از حضور پزشک متخصص استفاده کرده اند و ضمن بستری شدن در اتاقی به مراتب زیباتر با آرامش از خدمات پزشکان ، پرستاران و سایر رده های کادر بیمارستانی استفاده کرده  و برای تامین تجهیزات و ملزومات و داروها مجبور نبوده اند به خارج از بیمارستان بروند و در حالی از بیمارستان ترخیص شده اند که مبلغ بسیار ناچیزی را در ازای خدمات گسترده درمانی و تشخیصی پرداخت کرده اند.

این البته همه آن چیزی نیست که موجب محبوبیت این مدیر ارزشمند دولت تدبیر و امید شده است و بخش کمی از تحولات عظیمی است که او در حوزه سلامت کشور برنامه ریزی و اجرا کرده  ،اما کافیست تا مردم به درستی و با رضایت ،قدردان بانی آن باشند.

شکی نیست که این جوهره فداکاری و تلاش جهادی مولفه مهمی است که نیاز امروز جامعه به ویژه در عرصه های مدیریتی و کلان کشورمان بوده و مردم، این ولی نعمتان و صاحبان انقلاب، آن را دقیقا تشخیص داده و متصفان به این صفات را پاس داشته و قدر می دانند.

مهدی محمدی

۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید