اخبار

انصاف رسانه ای / یادداشتی از مهدی محمدی

انصاف رسانه ای / یادداشتی از مهدی محمدی
انصاف رسانه ای

همواره گفته شده است که سلامت از سیاست جداست و سیاستگذاری گستره سلامت وارسته از نگاه سیاسی و جناحی است که اگر غیر از آن بود گوهر گرانبهای سلامت مردم دستخوش ناملایماتی می گشت که به گونه ای جدی آن را در مهلکه می افکند.

در این میان، رویکرد دولت یازدهم به مقوله سلامت را می توان شاخص روشنی از نگاه عام غیر سیاسی به این حوزه مثال زد.

آنچه را بارها در اظهارات شخص وزیر و مدیران بلندپایه وزارت بهداشت می توان یافت، اشاره به چنین رویکرد عقلایی است که به دور از تخطئه دولتی یا جناحی، با فرانگری و عام بینی ،جهدی در خور توجه در جبران کمبودها، نارسایی ها و کاستی های موجود چه در حوزه سیاستگذاری و چه در اجرای برنامه های سلامت محور به خرج داده است.

حال در این میانه و بدون توجه به خدمات صادقانه و گسترده تیم مدیریتی وزارت بهداشت منبعث از نگاه پیشگفته ، برداشت نادرست از سخنان وزیرمحترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تیتر غیر حرفه ای برخی از رسانه ها را می توان نشانه ای از خطای رسانه ای که ریشه در ضعف اخلاق حرفه ای و قوانین گستره اطلاع رسانی است ، دانست .

شکی نیست که هر ذهن آگاه و جستجوگری می تواند تشخیص دهد انتساب سخنان وزیر بهداشت در مورد کمبودهای گذشته بیمارستانی در کرج به دولت های دیگر و بازه های زمانی ماموریت همکاران شان در سالهای گذشته، نادرست و ناروا بوده و به نظر می رسد خود تنظیم کنندگان و نشر دهندگان نیز آن را باور ندارند.

این که برخی رسانه ها چندیست به تخریب چهره جامعه پزشکی به منظور دستیابی به اغراض سیاسی و ضعیف جلوه دادن و ندیدن خدمات انقلابی حوزه سلامت توسط دولت که آثار آن را در دورافتاده ترین روستاها می توان دید ،روی آورده اند، پیش از رسیدن به هر هدفی خود آنان و خانواده های شان را به مثابه گیرندگان  خدمات سلامت در ردیف سایر هموطنان نشانه می رود ، چرا که تخریب جامعه خدمتگزار سلامت اگر ذره ای تردید در اطمینان به آنان در مراجعه به هنگام نیاز را برانگیزد،عواقبی فاجعه بار در پی خواهد داشت . 

بهتر آن است که پیش از سعی در گسترش این بی اعتمادی بدان بیاندیشیم که بهتر است انصاف را در مقام  قضاوت قرار داده و چشم نپوشانیم  بر لبخند رضایت بیماران و خانواده هایی که با اجرای طرح تحول نظام سلامت ،در طی بیماری و پس از بهبود بیمارشان، رنجی نبرده اند غیر از زحمت بیماری و بیمار داری.
۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید