اخبار

مسئولین فنی؛ مسؤلان سلامت غذا

مسئولین فنی؛ مسؤلان سلامت غذا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در همایش مسئولین فنی کارخانجات و کارگاه های مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که صبح روز چهارشنبه 13 مرداد ماه در آمفی تئاتر بیمارستان آیت اله طالقانی با همکاری انجمن مسئولین فنی کارخانجات و کارگاه های مواد غذایی استان برگزار شد با اشاره به نقش مسئولین فنی در سلامت جامعه گفت: جایگاه شما مسئولین فنی در صنایع غذایی یک جایگاه بلند است و شما حافظان سلامت مردم هستید.

دکتر امید عبدی افزود: شما باید در کل چرخه تولید، از ورود مواد اولیه، نگهداری و  ترکیب آن تا تولید نهایی نظارت مستمر داشته باشید.

وی بر اهمیت نقش غذا در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: مردم روزانه در چندین وعده غذایی با غذا و مواد خوراکی سروکار دارند. لذا همین غذا را به یک مسئله بسیار مهم و استراتژیک تبدیل کرده است. و این امر اهمیت نقش شما را پررنگتر می کند.

دکتر عبدی به برخی تقلبها در تولید مواد خوراکی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در چرخه تولید مشاهده می شود که برخی دیدگاه سود محوری دارند و سلامت کالا برای آنها اهمیتی ندارد. اما دیدگاه درست در این مقوله دیدگاه سلامت محور است.

وی گفت: برخی از صاحبان صنایع خوراکی حاضر نیستند خودشان یا خانواده آنها از مواد تولیدی که در شرکتشان تولید شده  مصرف کنند چراکه از ناسالم بودن تولید خود با خبرند.

وی خطاب به مسئولین فنی گفت: وجدان بیدار شما مسئولین فنی و سوگندی که یاد کرده اید شما را وادار می کند تا در صورت دیدن تخلف تذکر دهید.ما نیز با کمک انجمن مسئولین فنی برای احقاق حقوق شما تلاش خواهیم کرد.

در ادامه دکتر نیازی کارشناس اداره تعزیرات حکومتی استان در خصوص وظایف مسئولین فنی و نیز مسائل حقوقی و دستورالعمل های قانونی در حیطه کاری مسئولین فنی برای شرکت کنندگان سخن گفت و در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید.

 

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید