اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: 3 "دانشکده" جدید در دانشگاه راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: 3 "دانشکده" جدید در دانشگاه راه‌اندازی می‌شود
برگزاری جشن تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه در شهریور

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی سه دانشکده جدید «علوم و فناوری‌های نوین»، «علوم و صنایع غذایی» و «توانبخشی» تا سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر حسین کریم در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به تکمیل رشته‌های تخصصی استان طی یک سال و نیم گذشته، گفت: متاسفانه تا پیش از این اوضاع اسفباری در زمینه رشته‌های تخصصی داشتیم و در همین راستا اقدامات جدی در این زمینه انجام دادیم تا بتوانیم ظرف مدت کوتاهی پرونده رشته‌های تخصصی استان را تکمیل کنیم.

 

وی اظهار کرد: سیاست سختگیرانه وزارت بهداشت کار را در این زمینه دشوار کرده بود و به آسانی به دانشگاه‌ها مجوز راه اندازی رشته‌های تخصصی داده نمی‌شد.

 

وی افزود: افزون بر این از گذشته نیز گرفتن مجوز راه‌اندازی برخی رشته‌ها مانند پوست و ارتوپدی همواره کار دشواری بود و در زمینه تخصص پوست 10 سال می‌شد که به هیچ دانشگاهی مجوز راه اندازی این رشته تخصصی داده نشده بود.

 

کریم اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی توانستیم کار بزرگی رقم بزنیم و با گرفتن مجوز هفت رشته تخصصی و راه اندازی آنها توانستیم ظرف مدت یک سال و نیم پرونده رشته‌های تخصصی استان را ببندیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از گرفتن مجوز رشته‌های تخصصی ارتوپدی، طب اورژانس، پوست، گوش، حلق و بینی، رادیوتراپی، چشم و پزشک خانواده طی یک سال و نیم گذشته خبر داد.

 

وی افزود: با گرفتن مجوز راه اندازی این رشته‌ها پرونده رشته‌های تخصصی دانشگاه بسته شد و شهریور ماه جشن تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه برگزار می‌شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر این طی این مدت موفق شدیم مجوز راه‌اندازی چهار رشته PHD و نیز 12 رشته کارشناسی ارشد را هم بگیریم و مجموعا با راه‌اندازی این 23 رشته تخصصی، PHD و کارشناسی ارشد، پایه خوبی برای افزایش رشته‌های فوق تخصص و فلوشیب در استان فراهم شده است.

 

وی یادآور شد: گرفتن این تعداد مجوز موجب می‌شود تا بتوانیم در همین استان نیروهای بومی تربیت کرده و برای خدمت در استان آماده کنیم.

 

کریم خاطرنشان کرد: با راه اندازی این رشته‌ها ظرف سه تا چهار سال آینده با فارغ التحصیل شدن دانشجویان قطعا خدمات بخش‌های درمانی استان جهش خوبی پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به وجود سه رشته  فوق تخصصی اطفال، بزرگسالان و جراحی قلب در استان، گفت: برای افزایش رشته‌های فوق تخصص استان هم برنامه داریم و چنانچه بتوانیم سالانه مجوز دو رشته فوق تخصص را دریافت کنیم، ظرف چند سال آینده به جایگاه خوبی در این زمینه می‌رسیم.

 

3 دانشکده جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از راه‌اندازی سه دانشکده جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی سه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، علوم و صنایع غذایی و توانبخشی در دستور کار است و امیدواریم سال آینده بتوانیم جشن راه‌اندازی این سه دانشکده را نیز برگزار کنیم.

 

کریم با بیان اینکه برنامه‌های دیگری هم برای ارتقاء آموزش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دستور کار است، گفت: در گذشته برخی بیمارستان‌ها که برای آموزش دانشجویان استفاده می‌شدند از دور آموزش خارج شدند و تصمیم داریم دوباره این بیمارستانها را به چرخه آموزش برگردانیم.

 

وی افزود: از جمله این بیمارستان‌ها، بیمارستان معتضدی، فارابی و طالقانی است که بزودی به چرخه آموزش برگردانده می‌شوند و تاکنون 80 درصد مقدمات کار انجام شده است.

 

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید