اخبار

دکتر کریم در پیام آغاز سال تحصیلی : راه توسعه کشور از میان دانشگاه ها می گذرد

دکتر کریم در پیام آغاز سال تحصیلی : راه توسعه کشور از میان دانشگاه ها می گذرد

دکتر کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید را تبریک گفت .

متن پیام بدین شرح است:

به نام خدا

 

گردش دوران دیگر باره ما را به پائیز رسانید ، فصل زیبای خوشرنگی که با مهر آغاز می شود و مهر خود آغاز دیگری است که پائیز را به بهار دانش آموزی و علم اندوزی گره می زند. امتزاج پائیز و بهار در مهر دیدنی و ستودنی است ، فصلی که ورق می خورد تا شکوفه دانستن بر سرشاخ نهال خانواده ها رخ بنماید و برگ و بار جهل و نادانی را فرو ریزد. این ماه اما برای ما ایرانیان با یک یادمان با شکوه قرین گشته و آن زنده نگاه داشتن دلیری ، میهن دوستی و پاسداری از آئین و عقیده ، هفته دفاع مقدس و مرور فرازهای پرشکوه رادمردی و شیرزنی در هشت سال دفاع و ایستادگی است .

نیز در آغازین روزهای این فصل ، ماه محرم بردلهایمان سایه می افکند، روزهای شیدایی جان و دلدادگی به سرور آزادگان و سالار شهیدان و همنوایی با یاران با وفا و خاندان رنج برده اش .

چنین مناسبتهایی ، این روزها را برجسته و متمایز ساخته است . روزهایی که برای ما جامعه دانشگاهیان ارج فراوانی دارد و می تواند اجر بسیار بیاورد.

با گرامیداشت این مناسبت ها ، در آغاز سال تحصیلی برخود لازم می دانم که به فرزندان عزیزم که با تلاش درخور سپاس توانسته اند پا به عرصه مهم دانشگاه بگذارند ، به خانواده های آنان و دانشجویانی که باردیگر به دانشگاه وارد می شوند صمیمانه تبریک بگویم و امیدوارم این همت و موفقیت همواره یار آنان بوده و با حضور خود در فضای دانشگاه طراوت خردپیشگی و حلاوت تجربت اندوزی را صد چندان کند.

سربرآوردن مهر برای اساتید گرامی دانشگاه نیز خاطره انگیز و شوق افزاست چرا که باردیگر پشته فراهم آورده و دانش و تجربه ادوخته خود را چون دریایی سخی و پرخروش به کنارنشینان می بخشد که به قدر تشنگی از آن برگیرند و خود چراغ راه دیگر طالبان علم گشته و یا پیشه مقدس خدمت به سلامت مردم را در پیش گیرند.

اساتید گرامی ! دانشجویان عزیز ! نیک می دانید که راه توسعه کشور از میان دانشگاه ها می گذرد ، از میان کلاس ها و کتابخانه و آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فرهنگی آن و این شما هستید که می توانید دیگرگونی بیافریند ، بهینه سازید و توسعه ببخشید که آن نیز با جهد و جدیت مسیر است و رخوت و خمودگی ، بی تفاوتی و بی مسئولیتی ،  دانشگاه را از مسیر خود به سمت عدم تأثیرگذاری و ویرانی و انفعال سوق می دهد.

امید آن دارم همه با هم ،دست در دست هم برای گسترش مرزهای دانش ، آبادانی و ارتقای سلامت بکوشیم و مملکت عزیز اسلامی مان را با استواری و جهد خود بسازیم تا نزد خدای علیم که ما را جانشین خود در زمین قرار داده و نزد مردم شریف و آیندگان سربلند باشیم.

 

دکتر حسین کریم

رییس دانشگاه

۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید